نکات ایمنی ویژه دوچرخه سواران

رئیس پلیس راهور استان اصفهان به تشریح نکات ایمنی ویژه دوچرخه‌سواران، پرداخت.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شرایط کنونی وضعیت آلودگی هوا به شهروندان توصیه می‌شود از وسایل نقلیه پاک نظیر دوچرخه استفاده کنند. دوچرخه وسیله نقلیه‌ای غیرموتوری و معمولاً تک نفره است که به آسانی می‌توان آن را تهیه و در سفرهای کوتاه درون‌شهری از آن استفاده کرد.

وی افزود: حرکت دوچرخه آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند و برای به کار انداختن آن نیز نیازی به سوخت‌های فسیلی نیست و به‌کارگیری آن به جای خودرو به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند. همچنین دوچرخه به تعمیرات وقت‌گیر و گران‌قیمت نیاز ندارد و از نظر اقتصادی کاملاً به صرفه است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: دوچرخه رفت و آمدهای کوتاه شهری را آسان می‌کند، ورزشی نشاط‌انگیز و سلامت‌بخش نیز محسوب می‌شود. بنابر دلایل مذکور، به شهروندان توصیه می‌شود که در صورت امکان، از دوچرخه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دوچرخه‌سواران هنگام حرکت از سمت راست راه عبور کنند و برای گذشتن از وسایل نقلیه‌ای که در کنار راه توقف کرده‌اند نهایت احتیاط را داشته باشند، تصریح کرد: در صورت تعدد، دوچرخه‌سواران در یک ردیف حرکت کنند؛ مگر اینکه معبر ویژه‌ای برای آنها اختصاص داده شده باشد و در این صورت حق ندارند خارج از معبر ویژه عبور و مرور کنند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه عبور دوچرخه‌سواران از پیاده‌رو، وسط دسته‌ها، بازار، نقاط شلوغ و پرتردد ممنوع است، اضافه کرد: دوچرخه‌سواران حق ندارند حین رانندگی بار و اشیای دیگر حمل یا حرکت ورزشی کنند یا اعمالی انجام دهند که مستلزم برداشتن دست‌ها از روی فرمان باشد. هنگام دوچرخه‌سواری باید از کلاه ایمنی مخصوص آن استفاده و والدین نیز باید توجه داشته باشند در صورت استفاده کودکانشان از دوچرخه، آن‌ها را با مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا کنند.

کد خبر 589363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.