بازگشت پروتکل‌های کرونایی در پروازهای خارجی و داخلی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در پروازهای خارجی و داخلی خبر داد و گفت: در این زمینه کاملا تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

به گزارش ایمنا، محمد محمدی‌بخش اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی در پروازها براساس آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند، اجرایی خواهد شد چراکه صنعت هوانوردی همواره تابع این پروتکل‌ها و مصوبات است؛ اما با توجه به تجربه‌ای که در سال‌های گذشته در زمینه مقابله با کرونا داشتیم در برخی حوزه‌ها باید بازنگری صورت گیرد. همچنین در حوزه غربالگری و اطلاع‌رسانی باید بهتر از گذشته عملی کنیم تا مردم و مسافران این پروتکل‌ها را رعایت کرده و از انجام سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

وی افزود: همه باید استفاده از ماسک را برای خود الزامی کرده و در همه مراکز تجمع از جمله پروازها این پروتکل‌ها را رعایت کنند. البته سفرهای هوایی براساس آمار کمترین حجم را در میان دیگر سفرهای زمینی و ریلی دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که آیا پروتکل‌های بهداشتی دیگر مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تعداد مسافران پذیرش شده در پرواز اجرایی خواهد شد یا خیر، گفت: پروتکل بهداشتی که تحت عنوان فاصله گذاری اجتماعی در پروازها انجام می‌شد، در هیچ جای دنیا وجود نداشت و چندان کارشناسی نبود بنابراین باید در وضع و اجرای پروتکل‌های بهداشتی بررسی‌های بیشتری کنیم تا آسیبی به صنعت وارد نشود.

محمدی‌بخش ادامه داد: با توجه به شیوع موج جدید کرونا بسیاری از کشورها پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس را بازگردانده‌اند و در ایران نیز این اتفاق افتاده است. همه ایرلاین‌ها موظف هستند پروتکل‌های بهداشتی را با توجه به مصوبات ابلاغ شده ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر مسافری که قصد سفر به کشوری را دارد باید پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده توسط کشور مبدأ مانند کارت واکسن و تست PCR را رعایت کند و شرکت‌های هواپیمایی نیز باید به این مسائل توجه کنند. همچنین در پروازهای ورودی نیز پروتکل‌های بهداشتی از جمله ارائه کارت واکسن و تست PCR الزامی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای بازگشت حجاج ایرانی پروتکل‌های بهداشتی مذکور رعایت می‌شود یا خیر، گفت: با توجه به شرایط موجود وضعیت پروازهای حج نمی‌توانیم از حجاج ایرانی تست PCR بخواهیم، اما غربالگری حجاج در همه فرودگاه‌ها انجام می‌شود و آن‌ها خودشان از طریق مسئولان کاروان علائم‌شان را اظهار می‌کنند؛ بر این اساس به زائرانی که دارای علائم هستند، رسیدگی خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 589311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.