چالش‌های حقوقی شهرداری تهران پیگیری شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری با چالش‌های حقوقی مواجه است. شاهد هستیم به دلیل تخلف قانونی یا کم‌توجهی شهروندان که بخشی از این طرح‌ها را خریداری کردند، حقوق آنها ضایع شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اقراریان، امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با اشاره به همایش‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری با چالش‌های حقوقی مواجه است.

وی ادامه داد: از جمله این چالش‌ها، مواردی است که در آن بخشی از طرح‌های مشارکتی که در ادوار گذشته بین شهرداری و پیمانکار منعقد شده، به شهروندان واگذار شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاهد این موضوع هستیم که به دلیل تخلف قانونی یا کم‌توجهی شهروندان که بخشی از این طرح‌ها را خریداری کردند، حقوق آنها ضایع شده است.

وی افزود: در طرح‌های مشارکتی باید صلاحیت‌سنجی مورد توجه قرار گیرد، چرا که برخی پیمانکاران با قیمت پایین طرح را برنده شدند و در مرحله گودبرداری سهم خود و حتی بخشی از سهم شهرداری را به اشخاص غیر فروختند.

اقراریان گفت: اکنون شهرداری مانده و طرح‌های که پیش از انجام، فروخته شده؛ که به نوعی کلاهبرداری و فروش مال غیر انجام شده است. بخشی از این طرح‌های مشارکتی توسط شهروندان از سایر استان‌ها خریداری شده است و حتی برخی از پیمانکاران که آنها را فروخته‌اند، از کشور نیز خارج شدند.

وی افزود: بر صلاحیت‌سنجی و شفافیت اطلاع‌رسانی در این حوزه تاکید می‌کنم، شهروندان توجه داشته باشند که این گونه خریدها موجب می‌شود تا حقوقشان ضایع شود و در دادگاه‌ها نتوانند حق خود را طلب کنند.

ناوگان اتوبوسرانی و متروی پایتخت تقویت شود

علی‌اصغر قائمی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: نیاز داریم تقویت ناوگان اتوبوسرانی و مترو با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام شود.

وی ادامه داد: بعضی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در گذشته مشارکت‌کننده داشته، دوباره در این همایش معرفی شده است و معتقد هستم اقدام خوبی نبوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مطالعات فنی و اقتصادی که امضای معتبری داشته باشد، در بعضی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قابل مشاهده نبود که تقاضا می‌کنیم بر اساس اسناد با امضای معتبر معرفی شود تا سرمایه‌گذاران با خیال راحت وارد سرمایه‌گذاری شوند.

قائمی افزود: در مجموع برگزاری این رویداد، اقدام مثبتی بود که امیدواریم تداوم داشته باشد.

کد خبر 589258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.