موافقت شورای اقتصاد برای تأمین مالی خط دو مترو اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره موافقت شورای اقتصاد برای تأمین مالی خارجی ۶۸۰ میلیون یورویی برای خط دو مترو اصفهان، گفت: این مبلغ به طور تقریبی معادل ارزی صادرات یک سال کل استان اصفهان و به نرخ روز ارز بانکی، معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم تیرماه_ در نطق میان دستور چهل‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با تبریک عید سعید غدیر، اظهار کرد: به مناسبت دهه ولایت جشن‌های بزرگی را در شهر شاهد بودیم که در ادامه تحولات یک سال قبل در حوزه فرهنگی شهر رقم خورد.

وی با بیان اینکه تغییرات با سه شاخصه جدی در حال رخ دادن است، افزود: نگاه به حوزه فرهنگ روزبه‌روز در حال کامل شدن است، بنابراین امیدواریم ضعف‌های آن نیز با سرعت و نگاه جامع دیده شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شاخص‌های رویدادهای عید غدیر در اصفهان، گفت: توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در محلات، مشارکت قابل توجه مردم و تنوع در رویدادها شاخص‌های این غدیرستان بود که به مناسبت این عید بزرگ در اصفهان شاهد آن بودیم.

وی تصریح کرد: در این ایام نزدیک به یک هزار رویداد با مشارکت ۳۵۰ مجموعه مردمی و اعتبار یک میلیارد تومانی اجرا شد.

صالحی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان داد که مجموعه مدیریت شهری به مرحله‌ای از بلوغ در حوزه فرهنگی، برای نقش دادن به مردم و میدان‌داری شهروندان رسیده است، البته شاید ادبیاتی که همکارانمان به آن دست یافته‌اند کامل‌تر و جامع‌تر از سایر نهادها باشد.

وی با تشکر از تمام دست‌اندرکاران برگزاری این رویدادها در مدیریت شهری که در کنار مردم قرار گرفتند و حق این عید بزرگ را در حد توان ادا کردند، گفت: با توجه به موضوعات و چالش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، انتظار ورود موثرتری از شهردار و مجموعه شهرداری داریم.

معاندان به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی بین توده‌های مردم و دوقطبی‌سازی هستند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی نیاز به ظرافت طبع، دقت همه‌جانبه و حرکت کنشگر دارد و اگر این ملاحظات در حوزه فرهنگی، اجتماعی از سوی نهادهای دیگر با بی‌توجهی روبه‌رو شود، آسیب‌هایی را ملاحظه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: معاندان به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی بین توده‌های مردم و دوقطبی‌سازی هستند و این موضوع می‌طلبد که با ظرافت نگاه در مجموعه شهری نقش خود را در حراست از ارزش‌ها و سرمایه‌های اجتماعی پررنگ‌تر و مؤثرتر ایفا کنیم.

صالحی با تأکید بر اینکه باید پا را از حدود وظایف و اختیاراتی که چارچوب‌های دست‌نوشته خودمان در قانون‌ها ایجاد کرده است فراتر بگذاریم، اضافه کرد: در این صورت می‌توانیم با اقدامات نرم و رعایت ملاحظات بیشتر فضای بهتری در مقابله با دوقطبی‌سازی‌ها و تهاجمات فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

وی با اشاره به مسئله تفریح و نشاط در ویژه برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری، گفت: اگر از شهر زندگی سخن می‌گوئیم، یکی از مؤلفه‌های این شهر برنامه‌هایی برای تفریح دسته‌جمعی و خانوادگی است، لذا باید با ایجاد پاتوق‌های تفریحی اوقاتی که خانواده‌ها کنار هم قرار می‌گیرند را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید زیرساخت‌های افزایش نشاط را در جامعه فراهم کنیم، تصریح کرد: به عنوان یک مطالبه می‌گویم که مدیریت شهری در ادامه مسیر از جمله در روند اصلاح بودجه، نگاه مثبتی که در ایام نوروز و عید غدیر در حوزه تفریح و بازی‌های دسته‌جمعی داشته است را باید به صورت هوشمند به آن توجه کند.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان ابزار و امکاناتی را ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان پاتوق‌های تفریحی را با حداقل هزینه ایجاد کرد.

لزوم توسعه زیرساخت‌ها و ابرسازه‌های تفریحی

صالحی گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌ها و ابرسازه‌های تفریحی که نیاز امروز شهر اصفهان است، نیز باید در دستور کار قرار گیرد، امیدواریم در این دوره نیز برای افزایش سرانه تفریحی از سوی مسئولان ذی‌ربط تلاش جدی شود.

وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر در حوزه دانش‌بنیان‌ها، گفت: بازخورد مثبتی را از مجموعه‌های دانش‌بنیان داشتم، در این راستا تسهیل ارتباط شهرداری با شرکت‌ها روی ریل افتاده و در مسیر مثبتی در حال حرکت است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امیدوارم مصوبات در خصوص این حوزه، با جدیت بیشتر ادامه یابد تا در عمل شاهد به ثمر رسیدن نتایج مصوبه مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

وی با اشاره به موافقت شورای اقتصاد برای تأمین مالی خارجی ۶۸۰ میلیون یورویی برای خط دو مترو اصفهان، گفت: این اقدام تاکنون در اصفهان سابقه نداشته است.

صالحی ادامه داد: این مبلغ به طور تقریبی معادل ارزی صادرات یک سال کل استان اصفهان و به نرخ روز ارز بانکی، معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان است که باعث آزاد شدن حدود سه برابر بودجه عمرانی امسال برای سایر طرح‌ها طی چهار سال خواهد شد.

نتایج تأمین مالی خارجی ۶۸۰ میلیون یورویی برای خط دو مترو اصفهان

وی تصریح کرد: این تأمین مالی نتایج بسیار خوبی به دنبال دارد که از جمله آن می‌توان به حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه کمتر از مردم اصفهان، حداقل پنج سال جلو افتادن بهره‌برداری مترو، حداقل ۲۰۰ هزار سفر شهری کمتر و گامی بلند برای عبور از تنفس در شرایط قرمز، ذخیره معادل سه برابر بودجه عمرانی امسال شهر برای فعالیت‌های دیگر و تحرک بیشتر اقتصاد شهر ناشی از این تزریق مالی اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در مسیر تسریع در بهره‌برداری از خط دو قطار شهری این تأمین مالی مؤثر خواهد بود، گفت: با رسیدن به عرصه عمل و فعال شدن مجموعه "مپنا" با همراهی وزارت کشور، شیرینی در بهره‌برداری از خط دو قطار شهری نیز تداوم می‌یابد، بنابراین امیدواریم شاهد نهایی شدن فرایندها در حوزه اجرا نیز باشیم.

وی اضافه کرد: درخواست کردم گزارشی تا جلسه آینده نسبت به میزان پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر در طرح شفافیت ارائه شود.

کد خبر 589226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.