آزادسازی خیابان محوری اصفهانی تدریجی است

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: آزادسازی خیابان محوری اصفهانی به صورت تدریجی انجام می‌شود و برای سرعت بخشی به آزادسازی این خیابان همکاری ساکنان آن با شهرداری ضروری است.

محمدمهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بسیاری از خیابان‌های شهر از جمله خیابان محوری اصفهانی در حوزه تملک و آزادسازی شهرداری، جزو تملکات تدریجی قرار دارد.

وی با اشاره به آزادسازی خیابان محوری اصفهانی، افزود: امکان اینکه ابرپروژه‌ای تعریف و این خیابان را در مدت زمان یکسال آزادسازی و عقب‌نشینی کنیم، در توان منطقه ۱۴ شهرداری نیست، زیرا اقدامات با توجه به محدودیت بودجه، بر اساس اولویت‌بندی انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: آزادسازی خیابان محوری اصفهانی در دستور کار شهرداری قرار دارد، اما در اولویت اجرا نیست و به صورت تدریجی انجام می‌شود که برای سرعت‌بخشی به آزادسازی این خیابان همکاری ساکنان آن با شهرداری ضروری است.

وی ادامه داد: چنانچه مالکان پلاک‌های واقع شده در مسیر آزادسازی خیابان محوری اصفهانی برای انجام فرایند آزادسازی به شهرداری مراجعه کنند، استقبال خواهیم کرد و امتیازات ویژه‌ای را به آن‌ها ارائه خواهیم داد.

کریمی گفت: در دوره جدید مدیریت شهری، مدل مدیریت بر اساس «شهر همگرا» است که یکی از شاخصه‌های اصلی آن محله‌محوری است، لذا در کنار انجام پروژه‌های بزرگ و زیرساختی، بعضی از پروژه‌ها در مقیاس محله تعریف می‌شود.

وی اظهار کرد: برای آغاز محله‌محوری، وارد بحرانی‌ترین نقطه شهر یعنی محله «حصه شمالی» شدیم که از نظر تمام شاخص‌های محرومیت، مظلومیت و دیگر مؤلفه‌های منفی محله‌ها در رده نخست قرار دارد و شرایط آن از محله حصه جنوبی نیز بحرانی‌تر است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال تلاش هستیم به محله حصه هویت بخشیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه این محله شش معبر اصلی دارد، در نظر داریم تمام این معابر به دیوارنگاره‌هایی به رنگ نماد اصفهان منقش و در عرصه‌ای بالغ بر شش هزار مترمربع پلاستر شود و علاوه بر اصلاح و نورپردازی ورودی‌ها، اصلاح جداره، کف، بدنه و مبلمان شهری نیز انجام شود.

کد خبر 589188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.