نوسازی ۴۱ دستگاه از تاکسی‌های فرسوده فومن

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن از تعویض و نوسازی ۴۱ دستگاه تاکسی فرسوده این شهر خبر داد.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اکنون در ناوگان سازمان حمل‌ونقل عمومی شهرداری فومن تعداد ۲۲۶ دستگاه تاکسی درون‌شهری، ۴۲ دستگاه بی‌سیم و ۳۲۸ دستگاه خطی زیر ۳۰ کیلومتر فعال وجود دارد که حدود ۴۱۴ دستگاه آن فرسوده است.

وی افزود: طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰، ۴۱ نفر از مالکان تاکسی شهری فرسوده فومن با ثبت‌نام در سامانه اینترنتی اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، خودرو خودشان را نوسازی کرده‌اند و ۲۰ نفر نیز در نوبت دریافت خودرو هستند.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن با تاکید بر اینکه مالکان تاکسی‌های فرسوده نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای تعویض خودرو هستند، تصریح کرد: ارائه نشدن تسهیلات بانکی از سوی دولت به طرح تعویض و نوسازی تاکسی‌های فرسوده درون‌شهری و نقدی بودن دریافت خودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت آن با استقبال بسیار کم تاکسیرانان فومن برای ثبت‌نام مواجه شده است‌.

جباری با بیان اینکه براساس آخرین اطلاعات دریافتی از اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی، خودروهای سمند و ۴۰۵ از چرخه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خارج شده‌اند و درحال‌حاضر مدل خودروی جایگزین مشخص نشده است، تصریح کرد: در آخرین مرحله، خودروی سمندLX EF7 با قیمت مصوب بیش از ۱۸۰ میلیون تومان جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های درون‌شهری در نظر گرفته شده بود که تاکسیرانان فومن به دلیل شرایط نامناسب مالی، توان پرداخت این مبلغ را نداشتند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند، دولت باید برای حمایت از آن‌ها تسهیلات بانکی کم‌بهره از طریق طرح نوسازی و تعویض خودروهای فرسوده ارائه دهد تا این طرح با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 589143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.