منع مصرف فلووکسامین و کلشی‌سین برای درمان بیماری کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که بیماران نباید برای درمان کرونای خفیف تا متوسط از داروهای کلشی‌سین و فلووکسامین استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داروی ضدافسردگی فلووکسامین و داروی نقرس کلشی‌سین، معمولاً داروهای ارزان‌قیمتی هستند که به عنوان درمان‌های بالقوه کووید -۱۹ مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما شواهد کافی مبنی بر اینکه این دو دارو نتایج مهمی را برای بیماران به همراه دارد در دسترس نیست.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) براساس داده‌های حاصل از سه کارآزمایی شامل بیش از ۲۰۰۰ بیمار، توصیه می‌کند که فلووکسامین فقط باید در آزمایش‌های بالینی مورد استفاده قرار بگیرد. این سازمان با توجه به داده‌های هفت کارآزمایی بالینی که نزدیک بر ۱۶۵۰۰ بیمار را شامل می‌شود، اکیداً توصیه می‌کند که از کلشی‌سین استفاده نکنید.

پیش از این، سازمان جهانی بهداشت (WHO) استفاده از نیرماترولویر و ریتوناویر را در درمان بیماری کووید -۱۹ توصیه کرده بود. همچنین، توصیه‌های مربوط به مصرف داروهای سوترویماب، رمدسیور و مولنوپیراویر برای بیماران پرخطر مبتلا به کرونای خفیف را صادر کرده بود. سازمان جهانی بهداشت مصرف کورتیکواستروئیدها را با افزودن مسدودکننده‌های گیرنده IL-6 یا باریستینیب را برای بیماران مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ توصیه می‌کند.

کد خبر 589113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.