شناسایی ۴۰۰ نقطه شهر برای برپایی موکب/نصب سیلک ممنوع است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: حدود ۴۰۰ نقطه این کلان‌شهر که امکان برپایی موکب وجود دارد، شناسایی و در پنج سطح دسته‌بندی شده است.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر برای ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، برای جلوگیری از ایجاد ترافیک و خدمتگزاری هرچه بیشتر به خادمان اهل‌البیت (ع) در موکب‌های عزاداری، مکان‌یابی از طرف مدیریت شهری به هیئت‌های مذهبی پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ نقطه از شهر اصفهان که امکان برپایی موکب وجود دارد، شناسایی و در پنج سطح دسته‌بندی شده است، گفت: برای نقاط درجه یک تسهیلاتی همچون زیرساخت‌های برق و فاضلاب در نظر گرفته شده است، اما هیئت‌ها باید در این مکان‌ها که امکان قرار دادن صندلی و تلویزیون شهری دارند، نکات لازم را رعایت کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: متولیان هئیت‌های مذهبی باید به این موضوع توجه داشته باشند که اندازه داربست‌ها سه در چهار است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد روی المان‌های شهری، سیلک نصب شود، لذا هیچ اطلاع‌رسانی و کار تبلیغاتی نباید در قالب سیلک ارائه شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول برای نصب تبلیغات ویژه ماه محرم، تک پایه است و اگر امکان آن وجود نداشته باشد، مجوز نصب داربست صادر خواهد شد، گفت: به هیچ عنوان برای محتواهای خارج از امور فرهنگی، مجوز نصب داربست نمی‌دهیم، زیرا تبلیغات باید صرفاً جهت امور عام‌المنفعه و خیریه باشد.

بقایی با بیان اینکه فرایند دریافت مجوز برای برپایی موکب و داربست به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه میز خدمت انجام می‌شود، افزود: هئیت‌هایی که قصد نصب بنر یا برپایی موکب در سطح شهر را دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان به نشانی my.isfahan.ir وارد بخش میز خدمت شوند و درخواست خود را اعلام کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: طرح یا محتوا اگر در قالب بنر و تبلیغات سطح شهر باشد، به روابط عمومی شهرداری ارجاع داده می‌شود و در صورت وجود تک پایه، از این طریق اقدام خواهد شد، در غیر این‌صورت به واحد کنترل و نظارت برای نصب داربست ارجاع داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر درخواست اعلام شده مبنی بر برپایی موکب باشد، پس از انجام فرایند مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی، به واحد کنترل نظارت جهت تأیید نهایی ارجاع داده می‌شود.

کد خبر 589082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.