مدیریت استان، پشتیبان مدیریت شهری خواهد بود

استاندار اصفهان با بیان اینکه پشتیبانی کامل خود را از مدیریت شهری اعلام می‌کنیم، گفت: اگر مدیریت شهری برای تأمین منابع مالی برنامه ارائه کند، مدیریت استان نیز کاملاً از آن پشتیبانی می‌کند تا این منابع تأمین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی روز _دوشنبه بیست‌وهفتم تیرماه ۱۴۰۱_ در آئین ورود دستگاه حفار مکانیزه TMB به ایستگاه چهارسو، اظهار کرد: انجام پروژه‌هایی همچون مترو نمادی از «ما می‌توانیم» است که می‌تواند امید را در دل مردم زنده کند؛ گاهی به دلیل غفلت از حوزه جهاد تبیین بسیاری از کارهایی که در استان و شهر اتفاق می‌افتد به مردم منتقل نمی‌شود.

وی افزود: مطلوب است که با پیوست رسانه‌ای پیرامون این اقدامات مردم را با مدیریت شهری همراه و همدل کرد؛ در این راستا صدا و سیما نیز مکلف است از شهرداری پشتیبانی کند تا خدماتی که زیر شهر اتفاق می‌افتد به مردم گزارش شود.

استاندار اصفهان گفت: در دوره‌های پیشین مدیریت شهری این نگاه حاکم شد که اگر سایر دستگاه‌ها سهم خود در هزینه عملیات عمرانی را پرداخت نکنند، شهرداری نیز وظیفه خود را انجام ندهد؛ این موضوع منجر به کندی انجام پروژه‌های عمرانی از جمله مترو شده بود به نحوی که راه‌اندازی مترو در اصفهان سال‌ها به طول انجامید.

وی ادامه داد: لازم است به خوبی از ظرفیت تسهیلات بانکی استفاده کرد تا انجام عملیات عمرانی به سرعت انجام شود و متحمل هزینه‌های ناشی از طولانی شدن پروژه‌ها نشویم‌.

مرتضوی با بیان اینکه پشتیبانی کامل خود از مدیریت شهری را اعلام می‌کنیم، اضافه کرد: اگر مدیریت شهری برای تأمین منابع مالی برنامه ارائه کند، مدیریت استان نیز کاملاً از آن پشتیبانی می‌کند تا این منابع تأمین شود.

وی ادامه داد: امروز شرکت‌های متعددی در استان و کشور رشد یافته‌اند؛ بنابراین باید برای صدور خدمات فنی مهندسی ظرفیت سازی شود؛ در این راستا شرکت‌های فعال در زمینه قطار شهری لازم است انجام عملیات اجرایی مترو را تسریع بخشند، همچنین این شرکت‌ها با بازارهای بین‌المللی وارد همکاری شده و از نخبگان استان و کشور نیز بهره ببرند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مسیر پیش رو نیازمند هم‌افزایی و همبستگی است، گفت: اگر برخی از پروژه‌های عمرانی باید در اولویت قرار گیرد به مدیریت استان اعلام شود تا در قالب کارگروه‌های ویژه برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی استان، می‌توان از همکاری بخش خصوصی و بنگاه‌های موجود در استان برای تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه قطار شهری بهره برد.

کد خبر 589030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.