غدیر روز تحکیم شریعت و کمال دین است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: غدیر روز تحکیم شریعت، اتمام نعمت و کمال دین است. غدیر طنین تداوم امامت است. غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست، بلکه در این روز استمرار رسالت نبوی در قامت ولایت علوی رقم خورد.

احمد کناری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آیه سه سوره مائده، اظهار کرد: خداوند در این آیه به تکمیل شدن دین با امامت و ولایت اشاره می‌کند و می‌گوید، "امروز دینتان را برای شما کامل کردم و نعمت خود را برای شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان دین برایتان پسندیدم. "

وی‌افزود: غدیر روز تحکیم شریعت، اتمام نعمت و کمال دین است. غدیر طنین تداوم امامت است. غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست، بلکه در این روز استمرار رسالت نبوی در قامت ولایت علوی رقم خورد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: عید غدیر روز انسانیت، دوستی، اخوت و برادری و بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) وسیله وحدت اسلامی است و این موضوع در کلام ایشان به روشنی مطرح شده که ضمن استناد به بحث شهید مطهری در مقاله غدیر و وحدت امت اسلامی به این نکته اشاره می‌فرمایند که "خود مسئله غدیر، غیر از جنبه‌ای که شیعه آن را به اعتقاد قبول کرده است، یعنی حکومت منصوب امیرالمومنان (ع) که از طرف پیامبر (ص) معین شد در حدیث غدیر آشکار خواهد بود و اصل مسئله ولایت نیز مطرح شده است.

وی اضافه کرد: همان گونه که در کلام حضرت علی (ع) نیز به زیبایی مطرح شده است: " رهبر و ولی، همچون بند تسبیح است که دانه‌ها را به دور خود نگه داشته و مانع فروریختن و پراکندگی دانه‌ها می‌شود"، بنابراین ابلاغ ولایت به عنوان محور مهم غدیر، یکی از جنبه‌های وحدت‌بخش این واقعه عظیم و عامل وحدت و انسجام اسلامی است.

کناری‌نژاد خاطرنشان کرد: از پیشگاه خداوند برای همگان توفیق تمسک به ولایت علوی و استواری بر میثاق جاودانه غدیر را خواهانم و امیدوارم که با تاسی به سیره امیرالمومنان (ع) و بهره‌گیری از منویات ولایت فقیه که استمرار حرکت الهی غدیر است، در مسیر تجدید بیعت با ولایت و رسیدن به سر منزل سعادت توفیق یابیم.

کد خبر 589006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.