وانت‌‎‌های دستفروش سنندج ساماندهی می‌شود؟

شهرداری سنندج طرح ساماندهی وانت‌های دستفروش را در دستور کار قرار داده و امیدوار است بتواند این معضل اجتماعی و شهری را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از معضلات اصلی شهر سنندج مشکل ترافیک است که از دیرباز به علت توپوگرافی شهری، وجود خیابان‌های قدیمی، احداث نشدن راه‌های ارتباطی و بلوارهای استاندارد در هسته مرکزی شهر همواره نمود داشته است؛ طی چند سال اخیر نیز حضور وانت‌های دست‌فروش مزید بر علت شده و با انسداد شریان اصلی حرکت در شهر سنندج، ترافیک غیرقابل تحملی را ایجاد کرده است.

شهرداری سنندج با توجه به وظایف ذاتی خود، طرح ساماندهی وانت‌های دست‌فروش شهری را در دستور کار قرار داده و امیدوار است با مشارکت تمام ارگان‌های ذیربط، وانت‌داران و همکاری و همراهی شهروندان این معضل اجتماعی و شهری را حل کند.

مرتضی سنندجی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سنندج در خصوص اجرای طرح ساماندهی وانت‌های دست‌فروش سنندج به خبرنگار ایمنا گفت: ۴۰۰ وانت دست‌فروش در سطح شهر علاوه بر ایجاد ترافیک، چهره محیطی شهر را نامناسب کرده و موجب نارضایتی شهروندان شده بود؛ لذا با برنامه‌ریزی دقیق و شناخت نقاط مناسب در پنج منطقه شهر عملیات ساماندهی این خودروها در دستور کار قرار گرفت.

وی تأمین امکانات اولیه و زیرساخت‌های لازم برای استقبال و استمرار طرح را از برنامه‌های سازمان برشمرد و افزود: براساس ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار شهرداری‌ها مبنی بر در اختیار قرار دادن اراضی برای ایجاد بازارچه کم توان، کم سرمایه، تولید کننده و فروشندگان کم سرمایه موجب شد طرح ساماندهی را علیرغم دشواری‌های آن اجرایی کنیم و در راستای رضایت شهروندان گام برداریم.

سنندجی روان‌تر شدن ترافیک در سطح شهر، کاهش ۱۱ تنی زباله را از مزایای این طرح برشمرد و از عنایت و پیام‌های تشکر مردم تشکر و قدردانی کرد.

وی از همراهی شهردار سنندج و حمایت‌های شورای اسلامی شهر سنندج، فرماندار محترم، دادستان محترم، ارگان‌های نظامی و انتظامی و امنیتی و راهنمایی و رانندگی تشکر و ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح با موفقیت همراه باشد.

کد خبر 588998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.