تلاش کادر پزشکی برای تامین نیازهای زائران ستودنی است 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، خدمات و تلاش کادر پزشکی را برای تامین نیازهای «ضیوف الرحمن» ستود و گفت: با وجود اعلام دیرهنگام عربستان، مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر توانست امکانات لازم را برای زائران ایرانی فراهم کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب پس از بازدید از بیمارستان زائران ایرانی در مکه مکرمه اظهار کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت توانست کادر پزشکی، پرستاری و درمان و تجهیزات مورد نیاز را برای بهره‌مندی حجاج کشورمان در مکه مکرمه و مدینه منوره فراهم کند.

وی افزود: امسال ۴۵ درصد از سهمیه کشور به سرزمین وحی اعزام و سلامت جسمی زائران و اعزام افراد زیر ۶۵ سال نیز رعایت شد اما با این حال برخی کسالت‌ها برای حجاج پیش آمد و متأسفانه تاکنون سه نفر از زائران فوت کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امیدوارم در آینده تجهیزات و امکانات بهتری برای زائران ایرانی که به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، فراهم شود که این امر در آرامش خاطر بیشتر حجاج مؤثر است.

نواب با بیان اینکه هر خدمتی که برای زائر خانه خدا انجام می‌شود، قدم کوچکی در این مسیر است، افزود: ۱۷ سازمان، دستگاه و وزارتخانه در عملیات حج همکاری دارند تا زائران با آرامش به این سرزمین مشرف شوند و اعمالشان را انجام دهند.

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم در این گفتگو یادآور شد: تاکنون نزدیک به ۱۸۰ هزار مورد خدمت به زائران ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۱ ارائه شده و در مجموع سلامت کلی زائرین نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر است.

وی به هفت مورد عمل جراحی و استنت‌گذاری و درمان دو مورد شکستگی لگن اشاره کرد و گفت: این زائران اعمالشان را انجام داده و در صحت و سلامت هستند و مشکلی ندارند.

مرعشی ارائه خدمات به بیماران را روان دانست و گفت: تعداد بستری‌ها در مکه و مدینه نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی به همراه رئیس ستاد مکه همچنین از بخش‌های مختلف بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه مکرمه بازدید کرد و در گفت‌وگو با کادر درمان، بیماران بستری و مراجعه کنندگان به این مرکز در جریان اقدامات صورت گرفته و نحوه خدمت رسانی به زائران قرار گرفت.

نواب از زائران بیمار عیادت و برای شفای آنها دعا کرد و زحمات کادر پزشکی را موجب رضایتمندی زائران دانست.

مرعشی در بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان مکه، از فعالیت هر بخش و خدماتی که به زائران در این بیمارستان و درمانگاه‌های ایرانی ارائه می‌شود، گزارش داد.

کد خبر 588983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.