لزوم احداث گرمخانه در دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: زیبنده‌ی نظام اسلامی ما نیست که در دزفول یک فرد جایی برای اسکان و گذراندن شب خود نداشته باشد بنابراین باید یک مکان برای احداث گرمخانه جانمایی و احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن پرآور روز _یکشنبه، بیست‌وششم تیرماه ۱۴۰۱_ در نود و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول، اظهار کرد: عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ اسلام است که در آن رسول اکرم به اذن خداوند حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، همه باید سعی کنیم در چنین روز عزیزی ضمن کمک به مستمندان در حد توان خود اطعام ببخشیم.

وی افزود: بیست و ششم تیرماه به مناسبت خدماتی که به قشرهای ضعیف جامعه ارائه می‌شود روز بزرگداشت سازمان بهزیستی و تأمین اجتماعی نامگذاری شده است در این روز با حضور معاون سازمان بهزیستی کشور چند پروژه در دزفول افتتاح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ضمن گرامی داشت سالروز تأسیس شورای نگهبان به دستور امام خمینی (ره) ادامه داد: این نهاد به منظور کنترل قوانین، مقررات و تطبیق آنها با شرع و نظام جمهوری اسلامی و صیانت از حریم دستگاه‌های مهمی مانند دولت و مجلس تشکیل شده است و تا کنون با عملکرد مطلوب خود حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به شیوع مجدد کرونا تصریح کرد: شهر دزفول نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است لذا رعایت موارد بهداشتی و الزامات مشخص شده و همچنین تکمیل فرایند واکسیناسیون دوزهای سوم و تکمیلی ضروری است تا یاری خداوند از هرگونه ضرر و زیان جانی در این مقطع جلوگیری کنیم.

پرآور توضیح داد: دو سازمان بهزیستی و تأمین اجتماعی از جمله سازمان‌هایی هستند که با اقشار خاصی به علت مشکلات ژنتیکی، معلولیت، بی سرپرستی و بد سرپرستی و یا به هر دلیل دیگری مشکلات و محرومیت‌های دارند، در ارتباط هستند و امدادرسانی می‌کنند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های خیر ساز بهزیستی اضافه کرد: خیرانی که با روحیه بخششی که خداوند به آنها عطا کرده است در زمینه‌های مختلف یاری‌گر مسئولین هستند و با افتتاح این پروژه‌ها همت بالای خود در کمک به بهزیستی را نشان دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در ادامه گفت: بهزیستی شهرستان دزفول با توجه به جمعیت، مساحت و کمبود امکاناتی که دارد در حال خدمت رسانی به شهروندان و بهبود زندگی افراد تحت نظر خود است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ازدواج ۱۳ زوج جوان تحت پوشش بهزیستی تصریح کرد: سامان یافتن زندگی این جوانان پس از مشقت‌هایی که کشیده‌اند باعث خرسندی است، البته باید در خصوص اشتغال آنها نیز پیگیری شود.

پرآور بیان اینکه ۹ کودک شش تا ۱۲ سال در بهزیستی نگهداری می‌شوند ادامه داد: اگر چه در این مراکز بهزیستی تمام امکانات و خدمات به کودکان ارائه می‌شود اما آرزو می‌کنیم که مردم به آن سطح از آگاهی برسند که هیچ کودکی در مراکز تحت نظر بهزیستی نگهداری نشود چرا که کانون گرم خانواده از همه چیز مهم‌تر است، با تبلیغ و کمک کردن به بچه‌های که بد سرپرست هستند نسبت به بهبود سرپرستی آنها کمک شود و برای کودکان بی سرپرست نیز به فرزند خواندگی قبول شوند.

وی با اشاره به تلاش برای حضور کودکان تحت پوشش بهزیستی در عرصه‌های ورزشی توضیح داد: در حال حاضر در اکثر ادارات مسیر تردد معلولین پیش بینی شده است، در معابر شهری نیز باید این اقدام صورت گیرد؛ زیبنده‌ی نظام اسلامی ما نیست که در دزفول یک فرد جایی برای اسکان و گذراندن شب خود نداشته باشد لذا باید یک مکان برای احداث گرمخانه جانمایی و پس از آن عملیات احداث آن شروع شود.

کد خبر 588966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.