افتتاح ۶ واحد مسکونی مددجویی در خوانسار

رئیس اداره بهزیستی خوانسار از افتتاح شش واحد مسکونی مددجویی و ۳۶ مورد اشتغال پایدار در شهرستان خوانسار به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد.

بهنام موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از افتتاح شش واحد مسکونی مددجویی و ۳۶ مورد اشتغال پایدار در شهرستان خوانسار به مناسبت هفته بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به همراه اشتراک رایگان آب و برق و گاز و فاضلاب کمک شده است، ساخت دو مورد منازل توسط انجمن خیرین مسکن ساز با مشارکت توان خواهان انجام شده است.

وی افزود: ساخت این واحدهای مسکونی تقریباً دو سال طول کشیده است، با توجه به هزینه‌های بالای ساخت و ساز منازل مسکونی کمک‌های بهزیستی شاید کم به نظر برسد، اما این مبالغ مصوب سازمان بهزیستی است و امید است با نگاه ویژه به اعتبارات سازمان، رقم کمک به جامعه هدف در سال‌جاری افزایش یابد.

رئیس اداره بهزیستی خوانسار گفت: بهزیستی خوانسار از تیرماه سال گذشته تاکنون با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۳۶ نفر شامل بهبود یافتگان از اعتیاد، معلولین و زنان سرپرست خانوار در بخش مشاغل خدماتی، تولیدی، توزیعی، کشاورزی و صنعتی در قالب تسهیلات کم بهره خدمات ارائه کرده است.

موحدی افزود: نسبت به سال گذشته با توجه به تعهد اشتغال، رشد ۷۰ درصدی در این زمینه داشتیم، همچنین مبلغ پرداختی برای هر اشتغال از پانصد میلیون ریال تا یک میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در شهرستان چهار مرکز شبانه روزے شامل مرکز توانبخشی معلولین ذهنی پسران بالای ۱۴ سال، سرای سالمندان، خانه کودک و نوجوان و مرکز ترک اعتیاد فعالیت دارد.

رئیس اداره بهزیستی خوانسار با اشاره به فعالیت دو مرکز مشاوره، یک مرکز مثبت زندگی و یک گروه همیاران سلامت روان، افزود: همچنین یک گروه همیاران زنان سرپرست خانوار در بخش کارگاه تولیدے عروسک، کیف و سبدهای قیطان دوزی مشغول به فعالیت هستند.

موحدی گفت: بهزیستی شهرستان خوانسار در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری، ۸۰۸ نفر واجد شرایط را تحت پوشش قرار داده است، البته با توجه به برنامه‌های غربالگری بینایی و شنوایی و مشاوره، تعداد افراد خدمات بگیر بهزیستی خوانسار بیش از این تعداد هستند.

وی افزود: سال گذشته با همکاری میان بخشی بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان خوانسار تعداد ۱۱۰۰ کودک سه تا شش ساله غربالگری شدند.

کد خبر 588956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.