رکورد مصرف برق شبانه تغییر کرد

سخنگوی صنعت برق کشور از ثبت رکوردهای جدید در ساعات اوج مصرف شبانه خبر داد و گفت: اوج مصرف شبانه، شب گذشته برای نخستین بار به ۶۴ هزارمگاوات رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، افزایش دما پدیده غالب در کشور است و مصرف برق نیز، نسبت به روز گذشته ۵۰۰ مگاوات افزایش یافته که معادل مصرف برق دو استان خراسان شمالی و جنوبی و همچنین معادل یک نیروگاه بزرگ است.

وی ضمن درخواست از مردم جهت صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: پیش بینی شده که در هفته جاری، همچنان دمای هوا افزایش پیدا کند و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پیش رو، مصرف برق رکوردهای جدید را شاهد باشد.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه برای امروز پیش بینی شده، مصرف برق به حدود ۶۸ هزار مگاوات یا ۶۷ هزار و ۷۶۱ مگاوات برسد، گفت: با توجه به اینکه امشب، شب عید غدیر است و امکان نورافشانی وجود دارد، از هموطنان درخواست داریم که هم ایمنی را در این خصوص رعایت کنند و هم صرفه‌جویی در مصرف را مدنظر قرار دهند.

وی در پایان افزود: اوج مصرف شبانه، شب گذشته برای نخستین بار به ۶۴ هزار مگاوات رسید و هموطنان حتی با خاموش کردن یک لامپ از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳ که اوج مصرف شبانه است، می‌توانند به صنعت برق کمک کنند.

کد خبر 588942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.