بارسلونا از زمان جدایی لیونل مسی چقدر هزینه کرده است؟

بی شک جدایی لیونل مسی از بارسا نه تنها غیرقابل پیش‌بینی بود، بلکه لطمات جبران ناپذیری به ترکیب بارسلونا وارد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، لیونل مسی و بارسلونا در تابستان ۲۰۲۱ از هم جدا شدند و از آن زمان تیم اسپانیایی برای رقابت و جنگیدن در سطح اول اروپا تلاش بسیار زیادی کرده است. مسائل مالی بارسا را از امضای قرارداد با نام‌های بزرگ تاحدودی منع کرده و عدم تمدید قرارداد مسی در سال گذشته نیز به همین علت بود.

از زمانی که ستاره آرژانتینی بارسا را ترک کرد، آنها بیشتر با بازیکنان آزاد قرارداد بسته‌اند تا بتوانند خلأ وی را پر کنند. با این حال مشخص است که در این مسیر بارسلونا هیچ موفقیتی به دست نیاورده و هیچ جام قهرمانی کسب نکرده‌اند. فصل گذشته آبی‌اناری‌ها سرخیو آگوئرو و اریک گارسیا را از منچسترسیتی و ممفیس دپای را از لئون به خدمت گرفتند. آگوئرو به دلیل مشکل قلبی مجبور به بازنشستگی شد و گارسیا و دپای هیچگاه در حد انتظار ظاهر نشدند.

از زمانی که ژاوی هرناندز در اواخر سپتامبر، به جای رونالد کومان مدیریت تیم را بر عهده گرفت، بارسلونا با فران تورس (از منچستر سیتی)، پیر امریک اوبامیانگ (از آرسنال)، آداما ترائوره (از ولوز) و دنی آلوز قرارداد امضا کرد. این باشگاه در مجموع ۵۵ میلیون دلار برای تورس هزینه کرد و بقیه بازیکنان به عنوان بازیکن آزاد وارد ترکیب شدند.

حالا بارسلونا در تابستان امسال در جستجوی بازیکنان جدید به بازار بازگشته و ورود روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ را تأیید کرده است. غول‌های لالیگا ۵۰.۴ میلیون دلار به تیم آلمانی برای بازیکن ملی پوش لهستانی پرداخت کرده‌اند و انتظار می‌رود او در تور پیش فصل در ایالات متحده به تیم ملحق شود.

قبل از به خدمت گرفتن لواندوفسکی، بارسا اوایل این هفته خرید رافینیا را تأیید کرد. آبی اناری‌ها ۴۹.۹ میلیون دلار برای مهاجم برزیلی پرداختند و حالا می‌توان گفت که میزان هزینه آن‌ها در پنجره تابستانی دوبرابر هزینه انجام شده در نقل و انتقالات زمستانی بوده است. مشخص نیست بارسلونا با این بازیکنان به موفقیت مورد انتظار دست پیدا کند یا خیر. از سوی دیگر اگر موفقیتی حاصل نشود، لاپورتا و همکارانش نمی‌دانند چقدر باید هزینه کنند تا بالاخره جای لیونل مسی در بارسلون پر شود.

کد خبر 588932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.