۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
علائم BA.5  چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رایج‌ترین علائم زیرسویه BA.5 ویروس کرونا شامل سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، مشکلات گوارشی، قرمزی چشم، تب، تعریق شبانه، افت فشار خون و در بعضی موارد از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که زیرسویه BA.5 امیکرون اکنون به سویه غالب کروناویروس در ایالات متحده تبدیل شده است، این زیرسویه چهار برابر بیشتر در برابر بعضی از واکسن‌های این بیماری از جمله فایزر و مدرنا مقاوم است. این زیرسویه علاوه بر افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید -۱۹، می‌تواند منجر به افزایش آمار افراد بستری شده در بیمارستان شود.

علائم BA.5

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رایج‌ترین علائم زیرسویه BA.5 ویروس کرونا شامل سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، مشکلات گوارشی، قرمزی چشم، تب، تعریق شبانه، افت فشار خون و در بعضی موارد از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌شود. توصیه شده است که افراد در صورت مشاهده هر کدام از علائم ذکر شده خود را ایزوله کنند تا خطر انتقال آن به دیگران کاهش پیدا کند.

نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله Nature نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به زیرسویه BA.5 امیکرون در میان افراد واکسینه نشده پنج برابر بیشتر از افرادی است که در برابر بیماری کووید -۱۹ شده‌اند و دوزهای تقویت‌کننده را نیز دریافت کرده‌اند. همچنین، احتمال بستری شدن افراد واکسینه نشده در بیمارستان‌ها ناشی از عوارض ابتلا به این زیرسویه امیکرون ۷.۵ برابر و احتمال مرگ‌ومیر نیز ۱۴ تا ۱۵ برابر بیشتر است.

کد خبر 588931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.