اهتمام رزمندگان به بستن عقد اخوت در عید غدیر

رزمنده دفاع مقدس گفت: در جبهه‌ها هم زندگی به همان زیبایی پشت جبهه‌ها و شهرها جاری بود، رزمندگان، اعیاد اسلامی را با شکوه خاصی برگزار می‌کردند.

رسول امینی در گفت‎‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های مذهبی در بین رزمندگان جایگاه خاصی داشت، اظهار کرد: آنها همان‌طور که به برگزاری مراسم‌های عزاداری و دعا و توسل اهمیت می‌دادند، اعیاد اسلامی را نیز با شکوه خاصی برگزار می‌کردند.

وی افزود: عید غدیر یکی از اعیاد اسلامی بود که رزمندگان از چند روز قبل مقدمات برپایی مراسم مربوط به آن را فراهم می‌کردند و از فرماندهان لشکر و مسئولان نیز دعوت می‌کردند که در این مراسم حضور به هم رسانند.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان اهتمام خاصی به بستن عقد اخوت در این روز داشتند، ادامه داد: ادامه داد: عقد اخوت به معنی اجتماعی و عمومی آن معمولاً در روز عید غدیر خم و به مناسبت انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم (ص) صورت می‌گرفت و ممکن بود یک نفر در آن واحد با بیش از ۲۰، ۳۰ نفر عهد اخوت داشته باشد و چه بسا همه یا بعضی از آنها به شهادت رسیده باشند.

امینی اضافه کرد: محبت و مودتی که بین بچه‌های جبهه حاکم بود، کار را به جایی می‌رساند که لحظه‌ای طاقت دوری از یکدیگر را نداشتند و همه سعی آنها این بود که حتی دم آخر هم دیده به دیده هم بدوزند و کنار هم باشند و به همین علت بود که صیغه برادری خواندن رونق گرفته بود.

وی تصریح کرد: بعضی برای تحکیم بیشتر این روابط، مزید بر برادر صیغه‌ای هم بودن و برخورداری از شفاعت و دعای خیر و گذشتن از حقوق برادری، بین خودشان عهدنامه‌ای می‌نوشتند که در صحنه نبرد و تا شلیک آخرین گلوله و چکیدن آخرین قطره خون‌شان بر خاک، پشتیبان هم باشند و در مواقع فشار دشمن و هجوم مشکلات، دوشادوش همدیگر پایداری کنند و سرسختی نشان بدهند و در خط پدافندی تا آخر بمانند.

کد خبر 588880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.