نخستین پروانه الکترونیکی ساختمان در اصفهان صادر شد

نخستین شهروند اصفهانی که توانست پس از اجرای طرح صدور پروانه الکترونیکی ساختمان، پروانه ساختمانی‌ خود را بدون مراجعه حضوری به شهرداری دریافت کند، گفت: روند کار بدون اتلاف وقت و چانه‌زنی انجام شد.

به گزارش ایمنا، دریافت پروانه ساختمانی یکی از مهمترین مجراهای تعامل شهرداری‌ها با شهروندان است که همواره مشکلاتی همچون اتلاف وقت، بالا رفتن هزینه یا سو استفاده‌های مالی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد، اما این موضوع به تازگی از سوی مدیریت شهری اصفهان به نحو قابل توجهی مدیریت شده است، به این صورت که شهرداری اصفهان گام بلندی در زمینه صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی برداشته و توانسته است در راستای اجرای طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری، وعده چندین ساله را محقق کند.

مهدی کمالی، نخستین شهروند اصفهانی است که پروانه الکترونیکی ساختمان را برای منزل خود در خیابان کشاورزی واقع در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان دریافت کرده است؛ وی که تجربه تقاضای دریافت صدور پروانه ساختمانی به روش قبلی و غیر الکترونیک را نیز دارد، در این باره گفت: برای منزل خود از طریق ثبت‌نام در سایت درخواست پروانه دادم و روال کار بسیار راحت و سریع انجام شد.

وی ادامه داد: در روند قبلی، صدور پروانه بسیار وقت‌گیر بود و حداقل دو تا سه ماه طول می‌کشید و نیاز به مراجعات متعدد به شهرداری داشت، اما با روال فعلی بدون نیاز به مراجعه و تنها با ثبت نام در یک سامانه، کار انجام شد.

کمالی تأکید کرد: نکته مثبت دیگر در این سیستم این است که نیازی به چانه‌زنی و صحبت با افراد مختلف برای تصویب ارتفاع و طبقات ساختمان نیست، بلکه با فرمول مشخص و ثابتی ارتفاع مصوب اعلام می‌شود و این به معنای صرفه‌جویی در وقت، هزینه مردم و البته شهرداری است.

کد خبر 588879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.