توسعه اقتصاد مشهد در تعامل با دانش‌بنیان‌ها/ ضرورت جذب سرمایه گذاران در ارومیه

رفع معضلات اصفهان نیازمند همکاری مدیریت کلان، توسعه اقتصاد شهر مشهد در تعامل با دانش‌بنیان‌ها، ضرورت ورود مدیریت شهری به راه‌اندازی دوباره تابلوهای VMS، راه‌اندازی جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی در تهران، ضرورت جذب سرمایه گذاران در مدیریت شهری ارومیه  را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رفع معضلات اصفهان نیازمند همکاری مدیریت کلان، توسعه اقتصاد شهر مشهد در تعامل با دانش‌بنیان‌ها، ضرورت ورود مدیریت شهری به راه‌اندازی دوباره تابلوهای VMS، ضرورت جذب سرمایه گذاران در مدیریت شهری ارومیه، لزوم جانمایی یادبودهای شهدا در سنخیتی با شهید، راه‌اندازی جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی در تهران و توجه شورای ششم به ساماندهی پسماند در شهرکرد را در این بسته خبری پارلمان شهری مرور می‌کنیم.

رفع معضلات اصفهان نیازمند همکاری مدیریت کلان است

محمد نور صالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اینکه گفته شود هر کدام از استان‌های کشور به طور مطلق برخوردار یا محروم هستند، تعبیر نادرستی است، تمام استان‌های کشور از جمله استان اصفهان علاوه‌بر ظرفیت‌های خوب، نقاط ضعفی نیز دارند.

وی تاکید کرد: برای رفع معضلات باید در استان اصفهان اقدامات داخلی انجام شود، این فرایند نیازمند همکاری بین استانی و داخل شهری مدیران، هم‌افزایی، همکاری و مدیریت کلان است.

توسعه اقتصاد شهر مشهد در تعامل با دانش‌بنیان‌ها

مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با اشاره به فراخوان همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد: دغدغه حمایت از مجموعه‌های نوآور و دانش‌بنیان در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد به وجود آمده است که می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات مؤثری باشد.

وی با بیان اینکه این فراخوان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بوده است، افزود: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد با همکاری کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شورای اسلامی شهر مشهد در نظر دارد در مسیر اقتصاد شهری، بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت مدیریت شهری از استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های نوآور حرکت کند.

ضرورت ورود مدیریت شهری به راه‌اندازی دوباره تابلوهای VMS

محمد رضا فلاح رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هک شدن تابلوهای VMS در سال گذشته و مشکلات موجود در این حوزه، اظهار کرد: هک شدن این تابلوها سال گذشته در اصفهان اتفاق افتاد و مشکلاتی را نیز به همراه داشت، شهرداری سریع به این مسئله ورود یافت و با توجه به اینکه مسئولیت این تابلوها به دلیل بحث امنیتی بر عهده اداره کنترل ترافیک قرار دارد، اجازه راه‌اندازی دوباره این تابلوها توسط شهرداری داده نشد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه تابلوهای VMS برای اطلاع‌رسانی راهنمایی و رانندگی و شهری است، مدیریت شهری نیز باید نسبت به راه‌اندازی دوباره این تابلوها ورود کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

ضرورت جذب سرمایه گذاران در مدیریت شهری ارومیه

ساسان ابراهیم زاده عضو هیئت رئیسه و خزانه دار شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه گذاران، اظهار کرد: سرمایه گذاری باعث خروج از رکود و بحران‌های مالی می‌شود. شهرداری ارومیه بروز رسانی هزینه کردهای سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: در این راستا بروز رسانی آورده‌های شهرداری نیز باید مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم نسبت به دریافت کامل حق و حقوق شهرداری اقدام کنیم.

جانمایی یادبودهای شهدا باید سنخیتی با شهید داشته باشد

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دیدار با خانواده شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌وطنانمان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی جزو شهدا قلمداد شدند و تفاوتی با سایر شهدا ندارند، یکی از مهم‌ترین مطالبات مطرح شده از سوی خانواده‌هایشان توجه ویژه به این شهدا بود و انتظار داشتند این توجه به‌صورت عملی به‌ویژه در حوزه مدیریت شهری نشان داده شود.

وی با بیان اینکه جانمایی یادبودهای شهدا باید سنخیتی با شهید داشته باشد، تصریح کرد: اولویت با محله شهید یا فضاهای متناسب با شخصیت شهید است، به‌عنوان مثال اگر شهید ورزشکار بوده است، باید فضای ورزشی برای یادبود در نظر گرفته شود.

راه‌اندازی جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی در تهران

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه بررسی طرح اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی در شهر تهران، اظهار کرد: جایگاه کوچک مقیاس سوخت‌رسانی در شهر در تعداد بالا تکثیر می‌شود و این موضوع از جمله اقدامات درستی است که مورد توجه قرار گرفته است، زیرا از زمان قبل از انقلاب نیز تعداد جایگاه‌های سوخت نسبت به جمعیت کمتر بوده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز این آمادگی را دارد تا در زمینه استفاده از ظرفیت فرهنگی جایگاه‌های کوچک مقیاس سوخت‌رسانی اقدامات لازم را به صورت کارشناسی انجام دهد.

توجه شورای ششم به ساماندهی پسماند در شهرکرد

یوسف صادقی رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و بهداشت عمومی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه با کلیات شرح خدمات شهری و آگهی مناقصه انتخاب پیمانکاران مناطق دوگانه شهر موافقت شد، اظهار کرد: این مناقصه برای انجام خدمات نظافت، جمع‌آوری و حمل زباله در سطح شهر شهرکرد است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد شرح خدمات شهری در قالب منطقه یک و منطقه دو به مناقصه گذاشته می‌شود، افزود: بر اساس برآورد کارشناسان رسمی دادگستری مبلغ قرارداد منطقه دو حدود ۲۸ میلیارد تومان و مبلغ قرارداد برای منطقه یک حدود ۲۳ میلیارد تومان که بزرگترین قرارداد در شهرداری‌های استان خواهد بود و به مناقصه گذاشته می‌شود.

کد خبر 588874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.