استفاده از زمین‌های بدون استفاده برای راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت‌رسانی در پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: از زمین‌های بدون استفاده شهرداری برای راه‌اندازی جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکرهاشمی امروز _یک‌شنبه"بیست و ششم تیرماه_ در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی، اظهار کرد: بارها در این زمینه بحث شده بود. اما راهکار عملیاتی ارائه نشد.

وی با بیان اینکه عملاً نتیجه مطلوبی در این زمینه نداشتیم، ادامه داد: از بخش‌های مختلف شهرداری در کمیسیون دعوت شد که بدون اینکه شهرداری وارد تجارت خرد شود، این طرح به مرحله اجرا برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: قیمت بالای زمین در تهران برای سرمایه‌گذاران صرفه اقتصادی ندارد و شهرداری تهران می‌تواند از زمین‌هایی که مورد استفاده نیست، برای راه‌اندازی این جایگاه‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

توسعه جایگاه‌های سوخت رسانی اقدام مهم و بزرگی است

میثم مظفر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه توسعه جایگاه‌های سوخت‌رسانی می‌تواند یکی از اقدامات مهم و بزرگ مدیریت شهری جدی باشد، اظهار کرد: بروکراسی‌های اضافی در این طرح حذف می‌شود تا سریع‌تر به روندی برسیم تا جایگاه‌ها با مشارکت خصوصی ایجاد شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی برای راه‌اندازی پنج جایگاه به ازای هر منطقه پایتخت، ادامه داد: ۸۰ جایگاه بنزین و ۳۰ جایگاه CNG در پایتخت نظر گرفته شده است.

مظفر گفت: وجود زمین‌های خالی متعلق به شهرداری، دستگاه‌های دولتی و شهرک‌ها، اراضی مازاد در پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز به عنوان ظرفیت برای ایجاد این جایگاه‌ها پیش بینی شده‌اند.

کد خبر 588864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.