مشکلات پارک حاشیه‌ای در تهران رفع شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری باید ایده‌ای عملیاتی را در خصوص ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای به شورای اسلامی شهر هرچه زودتر ارائه کند. برآوردها نشان می‌دهد یک میلیون پارک حاشیه‌ای در شهر تهران وجود دارد که بخشی از آن در شورای پنجم شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز _یک‌شنبه، بیست و ششم تیرماه_ در جریان بررسی لایحه نرخ ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: بهتر است در قیمت‌گذاری ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران از یک مدل متفاوت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم ملاحظاتی را در شهر تهران تصمیم گیری کنیم، باید بررسی شود تا چه اندازه این تصمیم به نفع گروه هدف و دهک‌های پایین جامعه در مناطق محروم است، ادامه داد: لایحه قیمت‌گذاری ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی یک تصمیم‌گیری کلی برای تمام شهر تهران است و چه بسا رقم‌های تعیین شده به عنوان ورودی یا حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران برای مناطق برخوردار شهر رقم ناچیزی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهتر است که بتوانیم تفکیک منطقه‌ای به نفع مناطق محروم جنوب تهران و محله‌های کم برخوردار داشته باشیم و حتی مبالغ کمتری را برای این محدوده‌ها در نظر بگیریم، لذا این نوع قیمت‌گذاری به عدالت نزدیک‌تر است، اعتقاد دارم در نظر گرفتن یک مدل واحد برای تمام شهر تهران شیوه خوبی نیست.

وی گفت: شهرداری باید ایده‌ای عملیاتی را در خصوص ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای به شورای اسلامی شهر هرچه زودتر ارائه کند. برآوردها نشان می‌دهد یک میلیون پارک حاشیه‌ای در شهر تهران وجود دارد که بخشی از آن در شورای پنجم شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

شربیانی ادامه داد: معتقد هستم ارائه این طرح از سوی شهرداری تهران برابر برنامه سوم توسعه است و راه درآمد پایدار برای شهرداری خواهد بود، همچنین با این طرح بسیاری از مشکلات پارک حاشیه‌ای در تهران رفع می‌شود.

کد خبر 588849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.