آتش‌سوزی در یک مجتمع تجاری شیراز مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: صبح امروز آتش‌سوزی در طبقه زیرزمین مجتمع تجاری نگین شیراز رخ داد که با تلاش تیم‌های امدادو نجات، مهار و کنترل شد. این آتش‌سوزی در زمان تعطیلی مجتمع رخ داد و تلفات جانی به دنبال نداشت.

به گزارش ایمنا، محمدهادی قانع اظهار کرد: ساعت ۸:۳۳ یکشنبه بیست‌وششم تیرماه آتش‌سوزی در مجتمع نگین شیراز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به دلیل حساسیت حادثه به سرعت آتش‌نشانان از چهار ایستگاه آتش‌نشانی ۲۰، ۵، ۱۴ و ۴ به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور سه دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: محل حادثه مجتمع تجاری بلندمرتبه‌ای است که در صورت حضورنیافتنِ به موقع و کنترل آتش، حادثه‌ای گسترده پیش‌بینی می‌شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: با توجه به انتشار گسترده دود در فضای مجتمع، آتش‌نشانان پس از حضور به چند گروه تقسیم شدند و ضمن خارج کردن کارکنان از محل، عملیات جست‌وجوی منبع انتشار دود و آتش آغاز و مشخص شد این آتش‌سوزی از قسمت تأسیسات در طبقه منفی یک رخ داده است.

وی ادامه داد: رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز این آتش‌سوزی، منجر به متصاعد شدن دود در طبقات شده بود که با مدیریت تیم‌های امدادی کنترل و مهار شد.

قانع افزود: به دلیل رخ دادن این حادثه در زمان تعطیلی مجتمع، مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و آتش‌نشانان پس از مهار آتش و سرایت‌نکردنِ شعله‌ها به مغازه‌های همجوار، وارد مرحله ایمن‌سازی و لکه‌گیری شدند.

وی گفت: درحال‌حاضر خطر کاملاً رفع شده و ۳۰ آتش‌نشان از چهار ایستگاه عملیاتی در حال تخلیه دود و برقراری ایمنی کامل محل هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 588819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.