استحکام سازه برج خلیج فارس مورد تایید است

عضو شورای اسلامی شهر قزوین و نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: تخلفات برج ستاره خلیج فارس به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی مربوط به حریق و مجوزهای پایانی و اضافه بنا بوده است، اما سازمان نظام مهندسی به عنوان ناظر، استحکام بنا و سازه را تایید کرده است.

ولی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت برج ستاره خلیج فارس، اظهار کرد: تبلیغات گسترده‌ای با خبرپراکنی علیه برج ستاره خلیج فارس مبنی بر اینکه متروپل دیگری در راه است، منتشر و به شهروندان القا می‌شد، در حالی که مالک برج از افراد متعهد و سرمایه‌گذار بوده که برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در چندین نقطه سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه استحکام بنای برج ستاره خلیج فارس تأیید شده است و دو نفر از مهندسان ناظر سازمان نظام مهندسی تاییدیه استحکام سازه را امضا کردند، افزود: در این برج تخلفات مربوط به اضافه بنا و رعایت نکردن موارد ایمنی مد نظر آتش‌نشانی باعث شد که برابر حکم دادستانی نسبت به پلمب و تخلیه برج اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین و نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ تصریح کرد: بعضی تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله اضافه بنا حکم تخریب صادر شده است و برای گرفتن پایان کار برج نیز باید اقدام شود، اما این پروژه از نظر استحکام بنا مشکل خاصی طبق اعلام نظر مهندسان ندارد.

به گزارش ایمنا، قزوین دارای ۷۳ ساختمان بلندمرتبه است که نیازمند توجه خاص در حوزه‌های مختلف ایمنی و استحکام بنا و زیربسترهای لازم برای موارد بحرانی و حوادث احتمالی است. پس از حادثه پلاسکو و ریزش ساختمان متروپل در آبادان که با جان‌باختن تعدادی از هموطنان در کانون توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت، شهردار قزوین برای جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث در شهر، با نظارت سختگیرانه استحکام بنا و رعایت موارد ایمنی در ساختمان‌ها را به عنوان یک الزام پیگیری کرده است و خواهان برخورد با سازندگان و مالکان بناهای غیرایمن شده است.

کد خبر 588816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.