اجرای ۱۸۳ مورد رأی قلع بنا در مشهد

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: بر اساس آمار طی سه‌ماهه ابتدای امسال ۱۸۳ مورد رأی قلع‌ بنا اجرایی شد که از این تعداد ۱۰۹ مورد توسط مالکان و ۷۴ مورد توسط شهرداری در مناطق مختلف انجام‌ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین عبدالله‌زاده اظهار کرد: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ با موضوع ابنیه پرخطر، ۱۵۰ مورد از ساخت‌وسازها که فاقد استحکام لازم بوده‌اند؛ قلع شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال از ساخت ۱۰۴ مورد ساختمان که در مرحله پی‌کنی قرار داشت، جلوگیری شد، ادامه داد: همچنین ۵۸ اسکلت فلزی ساختمان نیز که به پلمب توجه نکرده‌اند با دستور قضائی در همان ابتدای کار جمع‌آوری شده‌اند.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به قلع بنای ۱۰۰ مورد باغ ویلای غیرمجاز از سوی کمیته صیانت در حریم شهر، افزود: روند پلمب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تشکیل پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفات ساختمانی از چند طریق شناسایی و مورد پیگرد کمیسیون قرار می‌گیرند، یکی از این راه‌ها شناسایی از طریق گشت‌های نظارت است که در حال حاضر ۱۶۸ گشت شبانه‌روزی بر ساخت‌وسازها نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: گزارش‌های مردمی یکی دیگر از راه‌های شناسایی تخلفات ساختمانی است که از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ به شهرداری اعلام می‌شود که در کنار این دو روش در حال حاضر شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر از طریق پهباد نیز فراهم شد که طی آن به‌صورت آزمایشی پنج هزار هکتار از اراضی حریم شهر توسط پهپاد رصد و جمع‌آوری اطلاعات می‌شود.

عبدالله‌زاده گفت: پس از شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز ابتدا به مالکان آن اخطار داده می‌شود و در صورت ادامه تخلف، ملک پلمب خواهد شد؛ اگر مالک اقدام به فک پلمب کند، گزارش این اقدام به مرجع قضائی ارسال و برای ملک مذکور در کمیسیون ماده ۱۰۰ پرونده تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ هزار پرونده دارای رأی قلع بنا از سال‌های قبل در کمیسیون ماده ۱۰۰ رسوب شده است که پیگیر اجرای آن هستیم تا با همکاری قوه قضائیه راهکاری برای تعیین تکلیف آن‌ها در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هر پرونده‌ای که از مناطق وارد کمیسیون ماده ۱۰۰ شود، طی ۱۰ روز تعیین تکلیف و برای آن جریمه، رأی قلع یا ترکیبی از این دو رأی صادر می‌شود و تا حد امکان نیز رای‌های صادره اجرایی می‌شود.

کد خبر 588805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.