عید غدیرخم تعیین‌کننده حکومت و سیاست در اسلام است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عید غدیر یکی از اعیاد مهم اسلام و تعیین‌کننده نوع حکومت و سیاست در صدر اسلام و پس از آن بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌وششم تیرماه_ در هفتادوهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ضمن تبریک عید سعید غدیرخم به تمام مسلمانان، اظهار کرد: عید غدیر یکی از اعیاد مهم اسلامی است که تعیین‌کننده نوع حکومت و سیاست در صدر اسلام و پس از آن بوده و خواهد بود و بحث امامت و ولایت نشان‌دهنده عمق نگاه پیامبر (ص) به مکتب اسلام و فرمانی خداوند است، لذا حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود و ولی مؤمنان انتخاب کند.

وی ادامه داد: زمانی که پیامبر (ص) در این خصوص دچار نگرانی شد، آیه‌ای به این مضمون نازل شد که "ای رسول ابلاغ کن آنچه را که از جانب خدا به تو فرمان داده شده و اگر این کار را نکنی، چنان است که اصلاً رسالت خود را انجام نداده‌ای. از مردم هم نگران نباش چون خداوند کافران را هدایت نخواهد کرد" و به این ترتیب پیامبر (ص) خطبه خود را قرائت می‌کند و مردم با امیرمومنان (ع) بیعت می‌کنند و سپس این آیه "حال که این کار را انجام دادی، امروز دین کامل شد و نعمت خود را بر شما تمام کردیم و راضی شدیم که اسلام دین شما باشد" نازل شد و این خطبه در روایت اهل تسنن و اهل تشیع آمده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این امر عامل بسیاری از اختلافات شد، اما واقعیت این است که بسیاری از خود اهل سنت نیز مانند اهل تشیع، واقعه غدیرخم را تأیید می‌کنند، اما گزینشی عمل می‌کنند، ملت ایران خوشحال و خوشبخت است که به ولایت حضرت علی (ع) معتقد است و این عید بزرگ را به امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و شهروندان تبریک می‌گویم.

کد خبر 588779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.