۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
اجرای ۳۶ مانور شهری در قم

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام‌ شده، ۳۶ مانور شامل ۲۴ مانور مباحثه‌ای یا دور میزی و ۱۲ مانور عملیاتی تا پایان سال برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، مهدی برزویی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون هفت مانور دور میزی و دو مانور عملیاتی برگزار شده است و طی ماه‌های آینده این روند افزایش خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده در سال جاری، ۳۶ مانور شامل ۲۴ مانور مباحثه‌ای یا دور میزی و ۱۲ مانور عملیاتی تا پایان سال برگزار خواهد شد. بعضی مانورها و رزمایش‌های عملیاتی بزرگ نیازمند برگزاری جلسات هماهنگی، آموزش عوامل و نیروها، تمرین و دریافت مجوز برگزاری است و بعضی دیگر از مانورها به‌صورت ساعت صفر و بدون اطلاع قبلی انجام که این‌گونه مانورها عمدتاً در سطح مناطق هشت‌گانه برگزار می‌شود.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به اهمیت آمادگی و لزوم هماهنگی درون دستگاهی و بین دستگاهی در این کلان‌شهر و برگزاری مانورها و رزمایش‌های برنامه‌ریزی‌شده، افزود: در مانورهای مباحثه‌ای یا دور میزی، فرایندهای آمادگی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و به‌نوعی آماده‌سازی برای اجرای مانورهای نزدیک به واقعیت است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و اجرای برگزاری مانورهای عملیاتی در بافت فرسوده، ادامه داد: لازم است در قالب برگزاری مانورها و رزمایش‌های بزرگ شهری هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی ارتقا یابد تا در حوادث احتمالی آینده، بهترین عملکرد را در مدیریت حوادث شهری رقم بزنیم.

برزویی افزود: در حوزه پدافند غیرعامل دو رزمایش تخصصی تا پایان سال جاری برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم آمادگی‌های لازم در عوامل اجرایی و پشتیبانی از فرماندهی حادثه در مجموعه شهرداری قم ارتقا یابد.

کد خبر 588775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.