ولایتمداری، اساسی‌ترین پیام غدیر است

عضو جامعه روحانیت مبارز عید غدیر را روز اعلام ولایت‌مداری مردم دانست و گفت: ولایتمداری یعنی از امام علی (ع) و راه او پیروی کنیم، در جبهه امامت ثابت قدم باشیم و در میدان عمل و اعتقاد ولایت مداری خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مسئله ولایت و پذیرفتن آن اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند عید غدیر روز اعلام حکومت اسلامی است یعنی اعلام بیعت با امیرالمومنین (ع) بعد از حضرت محمد (ص) که فرمود پس از من ولی، امام، رهبر، مدیر و مدبر جامعه امیرالمومنین (ع) خواهد بود.

وی تنها گذاشتن امیرالمومنین (ع) از سوی مردم را ریشه همه مشکلات در جهان اسلام دانست و افزود: اگر از همان روزهای نخست بیعت مردم با امیرالمومنین (ع)، پیوند و روابط خود را با امام حفظ می‌کردند هیچ مسئله و جنایتی بر سر اسلام نمی‌آمد و خلافت به این گونه منحرف نمی‌شد که به دست بنی‌امیه و عباسیان برسد و خون هزاران نفر ریخته شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز مهمترین پیام واقعه غدیر را ولایتمداری موجود در همه زمان‌ها توصیف کرد و گفت: امروز که در انتظار حضرت مهدی (عج) هستیم نیز وظیفه معینی در خصوص حفظ ولایتمداری داریم و باید با امام زمان (عج) پیوند محکمی ببندیم تا زمان غیبت ایشان از طریق پل‌های ارتباطی مانند رهبر انقلاب، ولایتمداری خود را حفظ کنیم.

وی ولایت مداری را تنها به دوست داشتن امیرالمومنین (ع) محدود ندانست و تاکید کرد: ولایتمداری یعنی از امام علی (ع) و راه او پیروی کنیم، او را تنها نگذاریم، در جبهه امامت ثابت قدم باشیم، در میدان عمل و اعتقاد ولایت مداری خود را حفظ کنیم هر چند که در حال حاضر ولی امر ما در غیبت حضور دارد ولی تاکید شده است که در زمان غیبت با فقهای جامعه و رهبر پیوند ببندیم تا ایشان حضور کنند.

رهبر با بیان اینکه اکثریت مردم ولایتمداری را پذیرفتند، گفت: هرچند که ممکن است تعداد معدودی از مردم جامعه باشند که از این ولایت مداری پیروی نکند اگرچه از باطن انسان‌ها خبر نداریم اما امروز ملت ما نسبت به ولی امر ابراز وفاداری می‌کنند و کسی اعلام مخالفت نمی‌کند و نباید اعلام مخالفت کند زیرا به اسلام و دین ضربه می‌زند.

وی توجه به نقطه نظرهای ولی فقیه که امروزه رهبر معظم انقلاب است را در همه دستگاه‌ها ضروری دانست و افزود: کسانی که در مقام مسئولیت هستند باید در کلاس‌های حکومتی، مسائل اقتصادی، مسائل عدالت خواهی و رسیدگی به دردهای مردم از راه و روش رهبر انقلاب پیروی کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: کتابی که به تازگی و با موضوع شاخص‌های کارگزاران از نظر قرآن و نهج‌البلاغه نوشته‌اند نیز به همین مسائل اشاره می‌کند که همه مسئولان باید به گونه‌ای باشند که ائمه بودند و مهربانی، دلسوزی و به ویژه خدمت به مردم را سرلوحه کار خود ادامه دهند همچنین هر شخصی در هر مقامی، خود را مسئول خدمت به دین و نظام بداند که این بهترین ثواب و پاداش است.

کد خبر 588773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.