آئین عقد اخوت هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: به منظور زنده نگاه‌داشتن واقعه غدیر خم، برای نخستین بار آئین عقد اخوت بین هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی یکی از مفاهیم مهم و کاربردی در بسیاری از علوم انسانی بوده که اصول اسلامی نیز بر آن تاکید دارد؛ سفارش علمای دینی نیز به وحدت، اخوت، تعاون و مشورت بوده است که ریشه آن در عقد اخوت است و سایر اصول وحدت، تعاون و مشورت را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه عقد اخوت، صمیمت را افزایش می‌دهد و در تمام امور باعث تسهیل در کارها شده است، افزود: یکی از آئین‌های مهم دینی و زمینه‌ساز در غدیر، پیمان عقد اخوت است؛ این آئین هرساله بین مؤمنان به صورت سنت در اکثر اماکن مذهبی اجرا می‌شود که به دلیل انبوه هیئت‌های مذهبی در شهر اصفهان و واقع شدن آن در محدوده منطقه سه، برای نخستین بار آئین عقد اخوت بین هیئت‌های مذهبی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: عقد اخوت بین هیئت‌ها باعث ایجاد وحدت و اجرای مشترک مراسم مذهبی خواهد شد، از این‌رو امیدواریم امسال شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عید غدیر خم در صحنه اجرا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در محدوده منطقه سه شهرداری ۲۴۱ مسجد و ۱۳۷ هیئت ثبت شده در شورای هیئت‌های مذهبی وجود دارد، البته هیئت‌های غیرثبت شده بی‌شماری نیز در این محدوده فعالیت مذهبی دارند، لذا با توجه به حجم گسترده کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی، آئین عقد اخوت در راستای زنده نگه‌داشتن واقعه غدیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلاهدوزان اظهار کرد: آئین عقد اخوت بین هئیت‌های مذهبی صبح روز عید غدیر خم در کنار جشن بزرگ این روز در حسینیه جوادالائمه واقع در چهارراه شکرشکن به همت اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه سه و با همکاری شورای هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 588767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.