برنامه‌ها و اقدامات شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو به منظور بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نشست روز گذشته کمیسیون به بررسی سوابق و برنامه‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص داشت. در این نشست مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی و همکارانشان حضور داشتند. ایشان گزارشی از اقدامات گذشته و برنامه‌های آینده برای بهینه‌سازی مصرف سوخت ارائه دادند.

وی افزود: کمیسیون انرژی چند هفته گذشته میزبان وزارت نیرو بود که در همین زمینه بحث و بررسی صورت گرفت. نشست روز گذشته نیز به منظور تکمیل پیگیری‌های کمیسیون در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های اساسی کمیسیون انرژی است؛ چراکه در کنار افزایش تولید در حوزه برق و گاز حتماً باید بحث بهینه‌سازی را دنبال کنیم. ضرورت ایجاب می‌کند ما برای بهینه‌سازی مصرف انرژی اولویت بیشتری قائل باشیم. بر اساس گزارشی که ارائه شد برخی از قراردادها در دولت گذشته دچار اشکال بود. به یکی دو مورد نیز اشاره شد. در بحث جایگزینی بخاری‌ها که نیازمند اصلاحاتی بوده که از کمیسیون درخواست کمک کردند. مورد دوم قرارداد تعویض خودروهای فرسوده به‌ویژه در حوزه خودروهای سنگین بود. ظاهراً اشکالی در اجرای قرارداد وجود داشته و طبق گزارش تخلفی در دولت قبل صورت گرفته است.

شریعتی ادامه داد: کمیسیون روز گذشته میزبان حقوقدان‌های نامزد برای عضویت در شورای نگهبان بود. با تصمیم هیئت رئیسه مجلس این افراد در همه کمیسیون‌ها حضور یافتند و خود را معرفی کردند. اعضای کمیسیون با نقطه نظرات و سوابق آن‌ها آشنا شدند و ان‌شاءالله هفته آینده در صحن مجلس در این زمینه رأی‌گیری خواهد شد.

کد خبر 588759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.