کمبود ۲ هزار مگاوات برق در استان اصفهان/کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی بارش در مناطق شرقی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با دو هزار مگاوات کمبود برق مواجه هستیم و پیگیری‌های لازم توسط شرکت برق درخصوص این مسئله درحال انجام است، گفت: در مناطق شرق و مرکز استان ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش بارش وجود داشته است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و دستورالعمل‌های به عمل آمده طی جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور مدیران صنعت برق، بخش‌نامه‌ای به ادارات ابلاغ شده است که مصارف برق خود را در وقت اداری تا ۳۰ درصد نسبت به گذشته و در پایان وقت اداری تا ۶۰ درصد کاهش دهند. همچنین سیستم‌های سرمایش و روشنایی خود را مطابق استاندارد تهیه و از لامپ‌های کم‌مصرف استفاده کنند.

تداوم برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز / کاهش‬ ۲۰ درصدی مصرف برق در ادارات

وی با بیان اینکه برخورد با مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز ادامه دارد، افزود: کمیته‌ای متشکل از ۶۰ اکیپ از شرکت برق فعال شده‌اند و با مراکز غیرمجاز ماینرها برخورد می‌کنند، محدودیت‌هایی در بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی اعلام شده است و در صورت رعایت نکردن این دستورالعمل‌ها، پس از دریافت روزانه شش اخطار برق آن‌ها قطع خواهد شد. تغییر شروع و پایان ساعت اداری موجب کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مصرف برق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در هر اداره تعیین مدیر انرژی به منظور رصد مصرف برق تعیین شده و استانداردسازی موتورخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است. همچنین تفاهمنامه‌هایی نظیر خاموشی چاه توسط کشاورزان در ساعات مقرر شده، توسط بخش‌های مختلف با شرکت برق در جهت مصرف بهینه در بخش کشاورزی منعقد شده است. در بخش صنوف نیز تفاهمنامه‌هایی امضا شده است تا در ساعات پیک مصرف کاهش مصرف برق را داشته باشند.

ظرفیت تولید ۵۶ مگاوات برق از پنل‌های خورشیدی

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر ۵۶ مگاوات ظرفیت تولید برق از پنل‌های خورشیدی در استان وجود دارد، تصریح کرد: مانورهای عملیاتی با ادارات و شهرداری‌ها برگزار و در راستای توسعه روش‌های استفاده از انرژی و پنل‌های خورشیدی ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها درحال‌ حاضر بیشتر در بخش صنایع است، اضافه کرد: با دو هزار مگاوات کمبود برق مواجه هستیم و پیگیری‌های لازم توسط شرکت برق درخصوص این مسئله درحال انجام است. هماهنگی با فولاد مبارکه و استفاده و توسعه استفاده از انرژی‌های خورشیدی به‌ویژه در ماه‌های آتی در دست اقدام است و طی دو سال آینده این موارد شکل می‌گیرد.

لزوم کنترل توزیع آب در استان / بهار امسال یکی از کم‌بارش‌ترین بهارها در چند سال اخیر

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش دما و شرایط کاهش بارش در مناطق شرق و مرکز استان ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش بارش وجود داشته و این درحالی است که در بهار نیز بارشی وجود نداشته است، گفت: بهار امسال یکی از کم‌بارش‌ترین بهارها طی چند سال اخیر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جلسات مصرف بهینه آب شرب برگزار شده است، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند که مصرف آب را ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به دوره گذشته کاهش دهند و بر استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب در ادارات تاکید شده است.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب در همه بخش‌ها در دستور کار قرار دارد و آب‌رسانی به روستاها از طریق تانکرهای آب انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب مکلف شده است که با اجرای طرح‌های فنی، مدیریت شبکه توزیع و بازسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده، توزیع آب را کنترل کند.

کد خبر 588733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.