زیرسویه جدید امیکرون برای چه کسانی مرگبار است؟

متخصصان معتقدند که زیرسویه جدید امیکرون برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند سالمندان و افراد مبتلا به دیابت و بیماری‌های مزمن و باردار خطرناک و گاهی اوقات کشنده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که دستورهای بهداشتی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق دوزهای تقویت‌کننده واکسن کرونا به کمترین میزان خود رسیده بود و به نظر می‌رسید که همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ در حال تمام شدن است، زیرسویه جدید امیکرون باعث افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری شد.

زیرسویه‌های جدید امیکرون که BA.4 و BA.5 نام دارند، معمولاً با علائمی مشابه آنفلوآنزا و سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، بدن‌درد، تب، ضعف، بی‌حالی، گلودرد، سرفه، اسهال و استفراغ پدیدار می‌شود و درگیری ریوی کمتری به دنبال دارد. به دلیل سرعت بالای انتقال زیرسویه‌های جدید امیکرون و کاهش قوانین پیشگیرانه، افراد زیادی درگیر ویروس کرونا می‌شوند.

با وجود اینکه نوع جدید ویروس کرونا درگیری ریوی ایجاد نمی‌کند، اما هنوز ممکن است برای افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند مانند سالمندان و افراد مبتلا به دیابت و بیماری‌های مزمن و باردار خطرناک و گاهی اوقات کشنده باشد. به افراد توصیه شده است که اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند، از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند و واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن را دریافت کنند.

کد خبر 588674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.