توسعه اقتصاد شهر مشهد در تعامل با دانش‌بنیان‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دغدغه حمایت از مجموعه‌های نوآور و دانش‌بنیان در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد به وجود آمده است که می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات مؤثری در شهر مشهد باشد.

مجید دبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فراخوان همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد: دغدغه حمایت از مجموعه‌های نوآور و دانش‌بنیان در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد به وجود آمده است که می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات مؤثری باشد.

وی با بیان اینکه این فراخوان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بوده است، افزود: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد با همکاری کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شورای اسلامی شهر مشهد در نظر دارد در مسیر اقتصاد شهری، بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت مدیریت شهری از استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های نوآور حرکت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: حوزه مدیریت شهری باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان استفاده کند، مدل‌های کسب درآمد در مجموعه معاونت اقتصادی همان مدل‌های سنتی بوده که سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است، با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و ایده‌های اقتصادی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان منابع جدید درآمدی برای شهرداری ایجاد کرد که جزو الزامات و موضوعات اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید مسیر جدیدی را در فعالیت‌های اقتصادی خود تعریف کند، گفت: یکی از موضوع‌های مهمی که باید بر محوریت آن برنامه‌ریزی شود و شورای اسلامی شهر به عنوان سیاست‌گذار برای مدیریت شهری ریل گذاری کند؛ ورود به عرصه دانش‌بنیان‌ها برای انجام بهتر فعالیت‌های اقتصادی است، برای اینکه ریل‌گذاری و وظیفه خود را به درستی تعریف کنیم، باید به موضوعات، مسائل و نحوه تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه جامعی داشته باشیم.

دبیریان تصریح کرد: فراخوان همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان به این واسطه است که دریابیم که چگونه می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها در موضوعات اقتصاد شهر بهره‌مند شویم، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اقدام به شناسایی شبکه مسائل و مشکلات کرده است، اگر طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را در کنار شبکه مسائل قرار دهیم و نشست‌های گفتمانی برپا کنیم، ایده‌های جدیدی برای رفع مشکلات مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد در نظر دارد تا با موضوعاتی که سبب محدود کردن بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های نوآور و فناور می‌شود را شناسایی و مدیریت شهری را در انجام امور اقتصادی شهر یاری کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ظرفیت‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال NFT و ارز دیجیتال بسترهایی است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به آن ورود کنند و در نهایت در تعامل با مجموعه مدیریت شهری خلق ثروت کنیم.

کد خبر 588611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.