جانمایی یادبودهای شهدا باید سنخیتی با شهید داشته باشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جانمایی یادبودهای شهدا باید سنخیتی با شهید داشته باشد، گفت: اولویت با محله شهید یا فضاهای متناسب با شخصیت شهید است، به‌عنوان مثال اگر شهید ورزشکار بوده است، باید فضای ورزشی برای یادبود در نظر گرفته شود.

به گزارش ایمنا، علی صالحی با اشاره به دیدار با خانواده شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌وطنانمان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی جزو شهدا قلمداد شدند و تفاوتی با سایر شهدا ندارند، یکی از مهم‌ترین مطالبات مطرح شده از سوی خانواده‌هایشان توجه ویژه به این شهدا بود و انتظار داشتند این توجه به‌صورت عملی به‌ویژه در حوزه مدیریت شهری نشان داده شود.

وی در مورد پیگیری مطالبه خانواده شهدا در شورای نام‌گذاری، افزود: خانواده شهید منصور اثنی‌عشر درخواست خود را برای نام‌گذاری یادبودی به نام این شهید به شورای نام‌گذاری اعلام کردند. به سایر خانواده‌های شهدای اصفهانی این حادثه نیز اطلاع دادیم که در صورت تمایل، آمادگی برای نام‌گذاری یادبودی به نام شهدا در شهر اصفهان وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مشارکت شهید اثنی‌عشر در بخشی از طراحی‌های سازه مجموعه سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان بوده است، گفت: پیشنهاد داده شد که پل خروجی این مجموعه در ادامه خیابان آبشار به نام این شهید به‌عنوان یکی از چهره‌های علمی اصفهان نام‌گذاری شود. امروز پل شهید دکتر منصور اثنی‌عشر هم‌زمان با تولد این شهید با حضور خانواده‌اش رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت شورای نام‌گذاری معابر شورای اسلامی شهر اصفهان به جهت ادای دین به تمام خانواده شهدا، نام‌گذاری معابر، خیابان‌ها و فضاهای شهری به نام شهدای گران‌قدر است. بر این اساس این آمادگی را داریم که در صورت درخواست خانواده شهدای این حادثه در اصفهان و سایر شهدا از جمله شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت، فضاهای شهر اصفهان مزین به نام این شهدا شود.

صالحی با بیان اینکه جانمایی یادبودهای شهدا باید با شهید سنخیت داشته باشد، تصریح کرد: اولویت با محله شهید یا فضاهای متناسب با شخصیت شهید است، به‌عنوان مثال اگر شهید ورزشکار بوده است، باید فضای ورزشی برای یادبود وی در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به تعداد بالای شهدا در عرصه‌های مختلف در اصفهان اولویت نام‌گذاری‌ها با شهدای گران‌قدرمان در تمام عرصه‌ها است، تصریح کرد: در کنار هویت غنی اصفهان، چهره‌های ماندگار، بزرگان، علما و افراد تأثیرگذار در آن، اسامی آنان که با فرهنگ و تمدن اصفهان گره می‌خورد نیز در اولویت نام‌گذاری است. تلاش می‌کنیم با نگاه جامع اجتماعی و رعایت مصالح و هویت شهر، اسامی افرادی که مورد توجه و اقبال مردم است و چهره‌های خدمتگزار به مردم شهر و تأثیرگذار در شکل‌گیری اصفهان را در اولویت نام‌گذاری فضاهای شهری قرار دهیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در فضاهایی که مردم با آن خو گرفته‌اند و اسامی بامسمایی دارد یا مراحل قانونی و مراحل اداری نام‌گذاری طی شده باشد، تغییر نام نخواهیم داشت، به جز اینکه بر اساس درخواست مردم اسامی فعلی اشکالی داشته باشد یا تکراری و سنخیتی با فضا نداشته باشد، هویت اجتماعی ایجاد نکرده باشد، مردم با آن ارتباط برقرار نکرده باشند یا اینکه تعهدات و گفت‌وگو و توافقی قبلاً انجام شده باشد، اما مصوبه‌ای برخلاف آن اتفاق افتاده باشد؛ در این صورت بازنگری می‌کنیم، اما اولویت با معابر، مکان‌ها و مجموعه‌هایی است که نام‌گذاری نشده است.

کد خبر 588596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.