برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرهای ساحلی مازندران

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در تمام شهرهای ساحلی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ایزدی روز شنبه _بیست‌وپنجم تیرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی همزمان با عید غدیر و دهه ولایت، در تمام شهرهای ساحلی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات برگزار خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، به مناسبت دهه غدیر و این عید بزرگ از فردا _یکشنبه بیست‌وششم تیرماه_ در پنج شهر بابلسر، فریدونکنار، نور، نوشهر و چالوس نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار می‌شود و تا پایان فصل تابستان نیز برقرار خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که در این بازارچه‌های موقت هنرمندان شاخص و بومی استان حضور فعالی دارند افزود: این نمایشگاه‌ها در راستای حمایت از بخش بازرگانی محصولات صنایع دستی بومی و توسعه فرهنگ اصیل مازنی برنامه‌ریزی شده است.

ایزدی همچنین با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در باغ جهانی عباس‌آباد بهشهر خاطرنشان کرد: «این نمایشگاه با ۱۸ غرفه و محصولات صنایع‌دستی همچون گلیم، جاجیم، صنایع چوبی، حصیر و سوغات شروع به کار کرده و از ساعت ۱۰ تا ۲۳ تا پایان تابستان میزبان علاقه‌مندان و عموم مردم است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات مازندران در تابستان امسال به یک جاذبه تبدیل شده است گفت: این نمایشگاه‌ها در واقع بخشی از فرهنگ و هنر بومی استان و کشور را برای بازدیدکنندگان روایت می‌کند و تأثیر خوبی در معرفی و شناخت ظرفیت‌ها و هنرهای محلی دارد.

کد خبر 588582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.