توجه شورای ششم به رفع معضلات شهری منطقه ۱۷

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بافت فرسوده و تراکم جمعیت از چالش‌هایی است که در منطقه ۱۷ تهران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _شنبه بیست‌وپنجم تیرماه_ در جلسه‌ای با مدیران منطقه ۱۷ شهرداری تهران با بیان اینکه باید در حوزه مدیریت شهری از بزرگ‌ترین واحد شهری تا کوچک‌ترین واحد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در مدیریت شهری نیاز است تا به تمام بخش‌ها و سطوح شهری توجه شود و مقوله ناحیه محوری نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در تهران توفیقی را به دست آوریم، باید مأموریت‌ها را در سطوح مختلف شهری در نظر بگیریم و اقدامات را در محورهای محله، ناحیه، منطقه و کلان‌شهر مورد توجه قرار دهیم. این روند در سال‌های گذشته در حوزه ناحیه محوری نادیده گرفته شده بود و ضرورت دارد این حلقه به چرخه خود بازگردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر در دوره ششم مورد توجه قرار دادن جایگاه ناحیه محوری در کنار سایر حوزه‌های شهری است.

وی تصریح کرد: در این جلسه بر ضرورت توجه به نقش و اهمیت شورای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری منطقه و استفاده از ظرفیت و نظرات اعضای آن به عنوان صاحب‌نظران حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه تاکید شد.

معدنی‌پور گفت: منطقه ۱۷ شهرداری تهران دارای بیشترین شهید دوران دفاع مقدس بین مناطق تهران است که همین موضوع باعث شده تا این منطقه به دارالشهدا مزین شود، لذا این منطقه به دلیل وجود شهروندان شهیدپرور باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشرو و الگو باشد. وجود مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله فرهنگسرای شهید حاج قاسم سلیمانی، وجود نهادهای فعال فرهنگی و مذهبی، وجود شهروندان شهیدپرور و کارکنان خدمتگزار و شهردار که بومی منطقه است از نقاط مثبت این منطقه به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در کنار ویژگی‌های منحصربه‌فرد، چالش‌های زیادی از جمله بافت فرسوده و تراکم جمعیت در منطقه ۱۷ مشاهده می‌شود، گفت: در این جلسه بودجه فرهنگی و اجتماعی منطقه مورد بررسی قرار گرفت که در سال ۱۴۰۱ بودجه معاونت فرهنگی در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت برابر شده است و این موضوع جهشی بزرگ در بودجه منطقه محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از اجرای بیش از ۱۱ پروژه احداثی جدید در حوزه فرهنگی و اجتماعی در منطقه ۱۷ خبر داد و خاطرنشان کرد: وجود تنها نکته نگران‌کننده در خصوص پروژه‌های احداثی، زمان‌بر بودن جذب اعتبارات است که در طول یک سال نمی‌توان پروژه‌ها را به نتیجه رساند و در این جلسه بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب جهت تحقق پروژه‌ها تاکید شد.

کد خبر 588493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.