برنامه‌های منطقه ۹ شهرداری اصفهان برای عید غدیر اعلام شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی این منطقه را برای ایام عید غدیر خم تشریح کرد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه‌های آئینی شاد و مفرح با بخش‌های مختلف فرهنگی، جشن، مسابقه و سرگرمی، برنامه‌های ویژه کودک و همایش پیاده‌روی از جمله برنامه‌هایی است که اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۹ برای رقم زدن عیدی متفاوت‌تر از همیشه برای شهروندان این منطقه تدارک دیده است.

وی افزود: کاروان شادی با راه‌اندازی کارناوال برای شهروندان در سطح منطقه ۹ حرکت می‌کند و با مدیحه‌سرایی و خواندن سرودهای شاد در وصف حضرت علی (ع) حال و هوای منطقه را با غدیر همراه می‌کند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه دهه امامت و ولایت فرصت مناسبی برای ترویج ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) و فرهنگ علوی است، تصریح کرد: ۱۵ ایستگاه صلواتی با رویکرد فرهنگی در محله‌های ناژوان، زهران، جروکان، گورتان، جنیران، بهارانچی و جاوان با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ گذشت، مهربانی و بخشیدن هدیه به کودکان ایجاد شده است.

وی از برگزاری جشن‌های متفاوت ویژه عید غدیر خم در مدرسه ایلاقی واقع در خیابان میرزاطاهر، مدرسه جهانی واقع در خیابان بهشت و محله گلستان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با روز عید بزرگ غدیر و در راستای ترویج نشاط اجتماعی همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: مسابقه حفظ احادیث به منظور آشنایی با مفاهیم و آموزه‌های مولای متقیان حضرت علی (ع)، مسابقه والیبال عید تا عید و اجرای جنگ بازی از جمله برنامه‌های در حال اجرای این منطقه است.

وی تصریح کرد: در آستانه عید بزرگ شیعیان عالم در حوزه فضاسازی و تبلیغات محیطی خیابان‌های آتشگاه، میرزاطاهر، آیت‌الله اشرفی اصفهانی به احادیثی از مولای متقیان حضرت علی (ع) مزین شد و نورپردازی با ریسه‌های رنگی، آذین‌بندی میادین و خیابان‌ها با پرچم‌های رنگی نیز انجام شده است.

کد خبر 588491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.