جمع‌آوری ۷۵ قلاده سگ از سطح شهر گرگان

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: به همت شهرداری ۷۵ قلاده سگ بدون‌صاحب به صورت زنده از سطح شهر جمع‌آوری شد.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ۷۵ قلاده سگ بدون‌صاحب به صورت زنده از سطح شهر گرگان جمع‌آوری شدند، اظهار کرد: این عمل موجب رفع نگرانی و آسایش شهروندان برای عبور در سطح شهر می‌شود.

وی افزود: طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب از روز پنجشنبه نهم تیرماه با افتتاح پناهگاهی برای سگ‌ها آغاز شد و با سرعت در سطح شهر در حال پیگیری است و تعداد ۷۵ قلاده سگ از سطح شهر جمع‌آوری شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: کانون تولید و زیستگاه سگ‌های بدون صاحب در حاشیه شهر و نزدیکی و مجاورت با روستاها قرار دارد. افزایش جمعیت سگ‌ها مشکلات زیادی برای مدیریت شهری به وجود آورده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه منطقه، اکیپ‌های جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب فعال شده است.

سالاری ادامه داد: ملاک شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب، امنیت شهروندان است و براساس وظایف قانونی خود اقدام به جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب می‌کند.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر در مرحله واکسیناسیون، عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی سگ‌ها هستیم، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر با سامانه تلفنی ۱۳۷ تماس حاصل کنند تا نسبت به جمع‌آوری و انتقال آنها به پناهگاه اقدام شود.

کد خبر 588481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.