پرداخت حقوق کارکنان چالش پیش روی شهرداری دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به ازدیاد نیروی انسانی در شهرداری، گفت: در شهرداری با توجه به تعداد کارکنان و افزایش حقوق ایجاد شده، ماهیانه حدود ۲۴ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود و در پرداخت حقوق‌ها دچار چالش شده‌ایم.

محمدحسن پرآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نزدیک به ۱۱ ماه از شروع به کار شورای ششم شهر می‌گذرد و آرامش و همدلی بین اعضای شورای اسلامی شهر اولین و مهم‌ترین ویژگی این دوره بوده است، اگر میان اعضای شورای اسلامی شهر این آرامش و همدلی وجود نداشته باشد امکان انجام وظایف نظارتی خود به نحو احسن را نخواهند داشت.

وی افزود: در این دوره مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف وجود دارد و ازدیاد نیروی انسانی در شهرداری تنها بخشی از مشکلات موجود است. شهر دزفول حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نزدیک به دو هزار نفر در شهرداری مشغول به فعالیت هستند، این در حالی است که شهرداری با نیمی از این کارکنان هم می‌تواند وظایف خود را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: با تعداد کارکنانی که در شهرداری وجود دارند و با افزایش حقوق ایجاد شده، شهرداری ماهیانه ۲۴ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند. بیشترین درآمد شهرداری از ساخت‌وساز است که با توجه به وضعیت اقتصادی موجود میزان ساخت‌وساز نیز کاهش یافته است؛ این در حالی است که شهرداری دزفول ماهیانه ۱۰ الی ۱۲ میلیارد تومان درآمد و به همان اندازه نیز کسری بودجه برای پرداخت حقوق دارد.

وی تاکید کرد: در کنار پرداخت حقوق، مواردی مانند انجام اقدامات عمرانی، خدمات شهری، اجراییات و امور فرهنگی نیز وجود دارد که باید انجام گیرد. ورود نیرو در هر دوره مدیریت شهری سبب شده است که دخل و خرج شهرداری هم‌خوانی نداشته باشد؛ برای کاهش نیروی انسانی تلاش بسیاری شده است، اما آن طور که باید این امکان وجود ندارد و باید تلاش کنیم که حداقل توانایی پرداخت حقوق را داشته باشیم.

کد خبر 588435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.