روسیه: تشویق کی‌یف به مذاکرات با مسکو بهترین کمک غرب به اوکراین است

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: تشویق اوکراین برای آغاز مذاکرات صلح معنادار با روسیه بهترین کمک غرب به کی‌یف است.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی جمعه شب اظهار کرد: من فکر می‌کنم بهترین حمایتی که کشورهای غربی از جمله آمریکا می‌توانند از اوکراین انجام دهند، تشویق رهبران کی‌یف به آغاز مذاکرات صلح‌آمیز معنی‌دار و جدی با روسیه در مورد شرایط آتش بس است.

روسیه بارها از غرب به دلیل ارسال میلیاردها دلار تسلیحات به اوکراین انتقاد کرده و خاطرنشان کرده است که این اقدام موجب افزایش تنش‌ها شده و تنها درگیری را طولانی می‌کند.

اواخر ماه آوریل، وزارت امورخارجه روسیه یادداشت اعتراضی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه نیز اعلام کرده است که هر محموله سلاح به کشورهای غربی که به اوکراین ارسال شود یک هدف معتبر برای نیروهای مسلح روسیه خواهد بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (چهارم اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی پنجمین ماه خود را می‌گذراند.

منبع: ایرنا
کد خبر 588416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.