واکنش حاجی‌دلیگانی به وضعیت "معلمان خرید خدمات"

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تعداد معلمان ایثارگر مشمول قانون تبدیل وضعیت استان اصفهان را ۸۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: احکام استخدامی ۱۱۴ نفر از این تعداد صادر و کد استخدامی آنها تأیید شد در حالی که برای حدود ۶۰۰ نفر از آنها حکم استخدامی صادر شده اما هنوز کد استخدامی به آنها اختصاص پیدا نکرده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اعتراض معلمان خرید خدمات اظهار کرد: یک تبعیض ناروا بین استان‌ها در زمینه اجرای قانون استخدام معلمان خرید خدمات فرزند ایثارگر اتفاق افتاده است که تمام افراد مشمول این قانون در استان‌های خراسان رضوی، قم، مازندران و برخی استان‌های دیگر با استفاده از این امتیاز تبدیل وضعیت شدند و حتی حقوق یک ماه خود را دریافت کردند.

وی از توقف اجرای این قانون در اصفهان و برخی استان‌های دیگر خبر داد و افزود: یا قانونی نباید اجرا شود و یا بدون تبعیض و برای تمام مشمولان آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تعداد معلمان ایثارگر مشمول قانون تبدیل وضعیت در استان اصفهان را ۸۶۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: احکام استخدامی ۱۱۴ نفر از این تعداد صادر و کد استخدامی آنها تأیید شد در حالی که برای حدود ۶۰۰ نفر از آنها حکم استخدامی صادر شده ولی هنوز کد استخدامی آنها اختصاص پیدا نکرده است.

وی با انتقاد از بسته شدن سامانه ثبت مدارک معلمان شمول قانون تبدیل وضعیت، تاکید کرد: بقیه مشمولان قانون در حال وارد کردن مدارک به سامانه بودند که وزارت آموزش و پرورش سامانه را غیرفعال کرد و در چند روز گذشته تاکنون ده‌ها پیامک و تلفن از اعتراض معلمان به این موضوع دریافت کرده‌ام.

حاجی‌دلیگانی از وزیر آموزش و پرورش خواست دستور از سرگیری فعالیت این سامانه را صادر کند و افزود: انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش هر چه زودتر سامانه را فعال کند تا بقیه افراد مشمول قانون نیز بتوانند مشابه دیگر استان‌ها از حقی قانون خود استفاده کنند؛ چراکه تبعیض مسئله‌ای است که هیچ وجدان آگاهی آن‌را برنمی‌تابد.

کد خبر 588400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.