تولید روزانه ۴۰ تا ۴۵ تن زباله در خمین

سرپرست شهرداری خمین گفت: حداکثر سرانه تولید پسماند در شهر خمین ۶۰۰ گرم است و روزانه حدود ۴۰ تا ۴۵ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از مقوله‌های مهم در معاونت خدمات و ایمنی شهری موضوع خدمات نظافت شهری است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر خمین منتسب به نام حضرت امام خمینی (ره) است، باید یک شهر تمیز و پاکیزه باشد و در شأن نام حضرت امام (ره) و شهروندان نگه‌داری شود.

وی با بیان اینکه متوسط سرانه تولید پسماند زباله یک شهرنشین در ایران حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم است، افزود: وسعت خمین ۱۴۰۰ هکتار است و حدود ۷۵ هزار نفر ساکن این شهر هستند، با این وجود سرانه تولید زباله بسیار زیاد است.

سرپرست شهرداری خمین خاطرنشان کرد: حداکثر سرانه تولید پسماند در شهر خمین ۶۰۰ گرم است و درمجموع روزانه حدود ۴۰ تا ۴۵ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

احمدی تصریح کرد: در شهر خمین حدود ۷۵۰ سطل مکانیزه بزرگ وجود دارد که به بهداشت عمومی شهر کمک می‌کند، از شهروندان تقاضا داریم برای ارتقا و بهبود پاکیزگی شهر حتماً زباله‌ها و پسماندهای خود را داخل سطل‌های مکانیزه قرار دهند.

احمدی تأکید کرد: چنان‌چه شهروندان زباله‌هایی غیر از پسماند خانگی همانند علف‌های هرز، شاخه‌های هرس شده درختان و وسایل بزرگ از جمله گلیم و فرش کهنه دارند نباید آن‌ها را داخل سطل‌های مکانیزه قرار دهند، نیاز است شهروندان حتماً موارد را به شهرداری اطلاع دهند تا این نوع اقلام دورریز به وسیله ماشین‌های حمل زباله مخصوص مستقیماً به محل دفن انتقال پیدا کند.

کد خبر 588313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.