اگر قدر "غدیر" را می‌دانستیم، عاشورا پیش نمی‌آمد

دبیر اجرایی ستاد بین‌المللی غدیر شهر اصفهان با بیان به اینکه اگر قدر غدیر را می‌دانستیم عاشورایی پیش نمی‌آمد، گفت: افتخار می‌کنیم که شیعه امیر المومنین علی ابن ابی طالب هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل دست افکن روز _جمعه، بیست‌و چهارم تیرماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: ولادت با سعادت امام هادی را به ساحت مقدس حضرت صاحب زمان و به شما تبریک عرض می‌کنم. خدا را شاکریم در کشوری زندگی می‌کنیم که شیعه امیرالمومنین هستیم. مردم دهه ولایت و امامت را قدر می‌دانند و مراسم می‌گردند.

وی ضمن تشکر از مردم ولایت مدار اصفهان که در مراسم‌های مختلف حضور چشمگیری داشته و دارند، گفت: همان‌طور که ما در دهه اول محرم، الحمدلله نهادینه شده است و مردم خودشان خود جوش در مساجد و محلات عزاداری می‌کنند. شور و شعور حسینی را زنده نگه داشته‌اند بیایید همان را در عید غدیر نیز نهادینه کنیم.

دبیر اجرایی ستاد بین‌المللی غدیر شهر اصفهان ادامه داد: در روز عاشورا در منزل غذا نمی‌خوریم و می‌گوئیم می‌رویم تبرک عبادالله را می‌خوریم، چه خوب است که ما در روز غدیر نیز در خانه غذا نخوریم و تبرک امیرالمومنین را بخوریم.

دست افکن افزود: هر کدام از ما باید با هر توان و هر نوع مبلغ غدیر باشیم. غدیر بیداری عالم است. غدیر عدل الهی است. غدیر محور امامت است غدیر مثل قرآن جاودان است. غدیر ابلاغ بصیرت نبی است. غدیر رمز زحمات ۲۳ سال زحمات پیامبر است. غدیر نقطه عطف حقیقی در اسلام است. غدیر نقطه عزت مؤمنان است.

وی با بیان به اینکه اگر قدر غدیر را می‌دانستیم عاشورایی پیش نمی‌آمد. گفت: افتخار می‌کنیم که شیعه امیرالمومنین علی ابن ابی طالب هستیم. از امشب میدان امام خمینی سه شب جشن باشکوهی توسط هیئت بنی فاطمیه برگزار می‌شود و همچنین جشن‌های متعدد در سطح شهر اتفاق می‌افتند.

دبیر اجرایی ستاد غدیر اصفهان گفت: من از امامین جماعات می‌خواهم در مسجد خطبه غدیر را بازگو کنند. در مناطق ۱۵ گانه اصفهان جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود همچنین ستاد اجرایی فرمان امام امسال ۵۸ جهیزیه کامل به مناسبت دهه امامت و ولایت پخش کرد. امسال نیز توزیع اقلام فرهنگی در سطح استان را داریم و در پایان اطعام مردمی در سراسر استان انجام می‌پذیرد.

وی در پایان از مردم اصفهان خواست تا در پویش هر خانه یک پرچم شرکت کنند و درب خانه‌ها مانند محرم، پرچم بزنند و مبلغ غدیر باشند.

کد خبر 588303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.