بارسلونا چگونه از عهده امضا قرارداد رافینیا، کسیه و کریستنسن برآمده است؟

بلوگرانا سال گذشته رکورد بدهی را به ثبت رسانده بود، اما اکنون از یک پنجره نقل و انتقالات تابستانی پربار لذت می برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بارسلونا که ظاهراً پول نقد دارد چگونه توانسته است رافینیا، فرانک کسیه و آندریاس کریستنسن را به خدمت بگیرد؟ پس از پایان سلطنت جوزپ ماریا بارتومئو به عنوان رئیس باشگاه، آنها با بدهی‌های بیش از یک میلیارد یورو رو به رو شدند و خوان لاپورتا برای بار دوم در مارس ۲۰۲۱ به عنوان رئیس به باشگاه بازگشت تا آنها را نجات دهد.

او برای کاهش بدهی‌های باشگاه، از جمله برنده هفت بار توپ طلا، لیونل مسی، در تابستان گذشته چاره‌ای جز فروش تعدادی از ستاره‌ها نداشت. در نتیجه فصل ۲۰۲۱-۲۲ برای بارسا یک دوره پرتلاطم بود، اما آنها اکنون پول نقد خود را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی با هدف بازگشت به صدر مراحل داخلی و اروپایی در فصل آینده به دست می‌آورند.

چگونه بارسا همچنان می‌تواند نقل و انتقالات و تمدید قراردادها را در پنجره تابستانی ۲۰۲۲ تکمیل کند؟

لاپورتا در ژوئن گذشته توسط مجمع اعضای بارسا مجوز فروش دارایی‌های باشگاه را دریافت کرد، زیرا آنها صندوق‌های سرمایه گذاری را هدف قرار دادند که قادر به تأمین مالی هستند تا عملیات در کوتاه مدت به صورت عادی انجام شود.

بارسا با موفقیت اولین بسته از دارایی‌های مالی خود را قبل از بستن قرارداد ۲۰۷.۵ میلیون یورویی (۱۷۶ میلیون پوند / ۲۰۷ میلیون دلار) با یک گروه سرمایه گذاری در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ را فروخت. این باشگاه ۱۰ درصد از حق پخش تلویزیونی لالیگا خود را به شرکت آمریکایی فروخت که تضمین کرد که آنها در پایان سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به سود خود دست پیدا کنند، گامی عظیم در جهت معکوس کردن مشکلات مالی خود در این فرآیند برداشته شد.

بارسلونا چگونه از عهده امضا قرارداد رافینیا، کسیه و کریستنسن برآمده است؟

اکنون روی دومین اهرم اقتصادی برای جمع آوری سرمایه کار می‌شود تا بارسا دیگر از سقف حقوق لالیگا تجاوز نکند و ۱۵ درصد دیگر از حقوق تلویزیونی آنها در ازای ۳۰۰ میلیون یورو اضافی (۲۵۴ میلیون پوند / ۳۰۰ میلیون دلار) فروخته می‌شود.

بلوگرانا همچنین ۴۹.۹ درصد از سهام شرکت مجوز و بازرگانی بارسا را می‌فروشد که کل درآمد تابستانی آنها را بیش از ۶۰۰ میلیون یورو (۵۰۹ میلیون پوند / ۶۰۰ میلیون دلار) به ارمغان می‌آورد و به آنها اجازه می‌دهد بازیکنان جدید را برای فصل ۲۰۲۲-۲۳ جذب و ثبت کنند.

کیسیه و کریستنسن از جمله کسانی هستند که منتظر ثبت نام هستند، که پس از جدایی از میلان و چلسی در نقل و انتقالی آزاد به نیوکمپ نقل مکان کردند، در حالی که قرارداد چهار ساله گاوی تا زمانی که تمام فروش نهایی، تکمیل نشود، رسمی نخواهد شد. در همین حال، سرجی روبرتو و عثمان دمبله هر دو قراردادهای جدیدی را با کاهش قابل توجه دستمزد امضا کرده‌اند.

قرارداد رافینیا و فروش بازیکن

بارسا برای جذب رافینیا، وینگر لیدز یونایتد با مبلغ ۶۵ میلیون یورو (۵۵ میلیون پوند/۶۵ میلیون دلار) به توافق رسیده است، رقمی بزرگ برای باشگاهی که ظاهراً در ۱۲ ماه گذشته در تنگنای نقدی قرار داشته است.

تمایل بازیکن برزیلی برای پیشبرد این انتقال در طول فرآیند مذاکره، قابل توجه بود، زیرا او موافقت کرد که تسهیلات پرداختی را به بلوگرانا بدهد تا زمانی که آنها معاملات تجاری را که برای بازگرداندن آنها به رنگ سبز در ترازنامه بسیار مهم است، ببندند.

بارسا همچنین روی فروش تعدادی بازیکن حساب می‌کند و نتو مورارا، ساموئل اومتیتی، اسکار مینگئزا، ریکی پووچ و مارتین بریتوایت همگی اکنون در لیست فروش نقل و انتقالاتی هستند.

کلمنت لنگلت قبلاً به صورت قرضی به تاتنهام منتقل شده است، در حالی که احتمال جدایی نام‌های مطرحی از جمله فرانکی دی یونگ و ممفیس دیپای به عنوان هدف منچستریونایتد نیز وجود ندارد.

آیا بارسا خرید دیگری خواهد کرد؟

رافینیا آخرین خرید جدید از درهای نیوکمپ قبل از رسیدن ۶۰۰ میلیون یورو بدست بارسا، خواهد بود. رابرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن مونیخ، سزار آزپیلیکوئتا از چلسی و ژول کانده، بازیکن سویا، نیز در لیست خرید بارسا هستند زیرا سرمربی ژاوی به دنبال تشکیل تیمی است که بتواند برای قهرمانی لیگ و لیگ قهرمانان اروپا بجنگد.

آوردن این سه بازیکن بیش از ۱۰۰ میلیون یورو (۸۵ میلیون پوند / ۱۰۰ میلیون دلار) هزینه برای بلوگرانا دارد، اما اگر آنها بتوانند فروش بازیکنان لازم را همراه با معاملات تجاری خود انجام دهند، رقم زدن این انتقال‌های سه گانه از نظر مالی مقرون به صرفه خواهد بود.

بارسا باید برای آینده قابل پیش‌بینی، با احتیاط حرکت کند، اما درآمد کلی آنها در نتیجه فروش بخشی از دارایی‌های اصلی اقتصادی خود کاهش می‌یابد.

آنها به دنبال معاملات اسپانسری سودآورتری می‌گردند، مانند موردی که با پلتفرم پخش صوتی Spotify انجام شد که باعث شد آنها به شریک اصلی باشگاه تبدیل شوند، در حالی که آنها همچنین به دنبال به حداکثر رساندن سود حاصل از بازسازی ورزشگاه نیوکمپ هستند، که قرار است در سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.

کد خبر 588281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.