از گذشته تا امروز چهارباغ/ سایه بی‌توجهی‌ها بر سر حمل‌ونقل کرج

پر بازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «از گذشته تا امروز چهارباغ»، «اجرای پروژه ممیزی سرعت‌گیرهای شهر یزد»، «صدور پروانه ساختمانی در کم‌ترین زمان ممکن»، «وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه»، «توجه به بانوان کارمند با تصویب طرح جوانی جمعیت»، «همکاری همه‌جانبه لازمه رفع ناایمنی ساختمان‌ها»، «ناایمنی در کمین حاشیه شهر»، «وظیفه شورای عالی چهارباغ»، «سایه بی‌توجهی‌ها بر سر حمل‌ونقل کرج» و «عزم جدی مدیریت شهری برای رفع مشکلات» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

از گذشته تا امروز چهارباغ

«از گذشته تا امروز چهارباغ» ا ز اخباری بود که مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

چهارباغ اصفهان یکی از مکان‌های تاریخی و دیدنی است، رویکرد مدیریت شهری بر این بوده است تا این مکان محلی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و مکانی برای سپری اوقات فراغت شهروندان باشد و در عین حال این محور تاریخی و فرهنگی از عملکرد اصلی خود فاصله نگیرد.

چهارباغ یک محور فرهنگی، تاریخی و گردشگری است و در شرایط فعلی به شکل پیاده‌رو در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گرفته است، بهره‌مندی صحیح از این گذر فرهنگی، تاریخی امری بسیار مهم بوده که مورد توجه قرار گرفته است، در این راستا توجه به زیبایی‌های چهارباغ و کاهش معضلات آن منجر به رضایتمندی هر چه بیشتر گردشگران و شهروندان می‌شود.

پروژه ممیزی سرعت‌گیرهای شهر یزد اجرا می‌شود

مجید تجملیان، رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر یزد در دوره ششم، یکی از اصول مهم توجه به دغدغه‌های اصلی مردم است، اظهار کرد: در بحث حمل‌ونقل یکی از موضوعاتی که شاید برخی آن را موضوع مهمی ندانند، سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌های معابر شهری است که می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بسیاری باشد.

وی تصریح کرد: در یک سال آینده پروژه ممیزی سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌های شهر یزد انجام خواهد شد و تمام سرعت‌گیرها در این پروژه مورد شناسایی و ارزیابی قرار می‌گیرد تا بتوان نقاط مشکل‌دار را اصلاح کرد.

پروانه ساختمانی در کم‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۶۰ خدمت به صورت غیرحضوری در شهرداری ارائه می‌شود، گفت: نمونه شاخص خدمات غیرحضوری در شهرداری اصفهان، صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی است که در این رابطه به شهروندان قول می‌دهیم پروانه ساخت را در کم‌ترین زمان ممکن صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان تنها با چند اقدام آشنایی دارند که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود، می‌توان گفت دلیلی وجود ندارد که شهروندان برای ۸۰ درصد کارهای خود به شهرداری مراجعه کنند. آن‌ها می‌توانند در منزل با دانستن آدرس دقیق از آن خدمت کارهای خود را به راحتی انجام دهند.

وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است

«وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی است» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت.

علی مصطفی‌زاده، رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: وضعیت دریاچه ارومیه بحرانی بوده و شورا از تمام توان خود برای احیای آن استفاده می‌کند، همچنین نسبت به روند احیا و فعال نبودن ستاد احیای دریاچه ارومیه انتقاد وجود دارد.

وی ادامه داد: باید مشخص شود که تونل کانی‌سیب با وجود پیشرفت بالای ۹۰ درصد به چه دلیل افتتاح نمی‌شود، اعضا شورا به عنوان نماینده مردم باید سریعاً از امکانات قانونی خود استفاده کنند.

توجه به بانوان کارمند با تصویب طرح جوانی جمعیت

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قانون جوانی جمعیت و خانواده در مجلس مطرح بود و بعد از سال‌ها تصویب شد، هم‌زمان با تصویب این قانون اعضای همکاران در شورای ششم شهر اصفهان یک طرح را تقدیم شورای اسلامی شهر کردند.

وی ادامه داد: در این طرح برای زنان کارمند که از کارکنان شهرداری هستند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، البته این تسهیلات برای افرادی است که ازدواج می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: علاوه‌بر این هنگام بررسی طرح، بعضی مواردی بررسی و با قانونی که مصوب و ابلاغ شده بود، مطابقت داده شد، قانون وظایف هر دستگاهی را تعیین کرده است که شهرداری نیز به عنوان یک دستگاه وظیفه دارد از آن تبعیت کند.

مدیریت شهری عزم جدی برای رفع مشکلات دارد

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روند اجرای پروژه رینگ حفاظتی شهر کند شده و مربوط به آزادسازی پلاک‌ها، اراضی و املاک در طول مسیر پروژه است، برای تسریع در اجرای این پروژه و آزادسازی پلاک‌های این مسیر می‌طلبد حوزه مالی و اقتصادی شهرداری جدی‌تر و قوی‌تر ورود کند.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری به منظور تأمین رفاه شهروندان عزم جدی برای رفع مشکلات دارد، اما نکته قابل تأمل ضرورت حمایت دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در این مسیر از شهرداری است.

ناایمنی در کمین حاشیه شهر

«ناایمنی در کمین حاشیه شهر» یکی از اخبار پربازدید سرویس پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

در سه سال اخیر حدود ۵۰۰ اخطار در شهرستان اراک برای تمام اماکن دارای ناامنی همچون منازل مسکونی ناایمن، مراکز تجاری و پاساژها و ساختمان‌های مهم شهری صادر شده است و اکنون نیز ۲۵ ساختمان بسیار ناامن در حوزه‌های درمانی، تجاری و مسکونی در شهر وجود دارد که نیازمند پیگیری جدی و فوری است تا بروز خطرات ناگوار و بردباری شهروندان پیشگیری شود.

شناسایی نقاط ناایمن شهر کافی نیست، بلکه باید به شکل پهنه‌ای به رفع ناامنی ساختمان‌ها به ویژه در حاشیه شهر اراک پرداخته شود و محقق شدن این مهم تنها با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، مدیریت شهری و شهروندان ممکن خواهد شد.

وظیفه شورای عالی چهارباغ چیست؟

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خصوص شورای عالی چهارباغ و هدف از تشکیل آن، اظهار کرد: یکی از مکان‌هایی که در دوره صفوی در کنار اماکن بی‌نظیر دیگر شکل گرفت و به شکوه و عظمت اصفهان افزود محور دیدنی و باصفای چهارباغ بود. محور تاریخی و دیدنی چهارباغ مانند اماکن تاریخی دیگر توانست محل جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی ادامه داد: این محور در طول دوره‌های مختلف تغییراتی داشته است که در دوره قاجار و پهلوی رویکرد و عملکرد خود را از دست داد و به محور کسب و کار و تردد وسایل نقلیه تغییر یافت.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای عالی چهارباغ جهت مباحثی مانند ساخت‌وساز، زیرساخت‌های چهارباغ، حساسیت‌های فرهنگی و تغییراتی که روی پیرایش ضلع غربی، شرقی و بدنه‌سازی چهارباغ انجام می‌گرفت، ورود می‌کند.

سایه بی‌توجهی‌ها بر سر حمل‌ونقل کرج

«سایه بی‌توجهی‌ها بر سر حمل و نقل کرج» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

شهر کرج در حوزه حمل‌ونقل عمومی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و شهروندان از نبود حداقل‌ها در این زمینه گلایه دارند، لذا افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری، راه‌اندازی خطوط بی‌آرتی و مترو و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله مواردی است که باید به آن رسیدگی تا رضایت خاطر شهروندان فراهم شود.

همچنین افزایش تعداد اتوبوس‌ها، ساماندهی ایستگاه‌ها، استخدام رانندگان متعهد، راه‌اندازی سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون بی‌آرتی و مترو از جمله مشکلاتی است که نیاز است مسئولان هر چه سریع‌تر به آن رسیدگی کنند.

همکاری همه‌جانبه لازمه رفع ناایمنی ساختمان‌ها

«همکاری همه‌جانبه لازمه رفع ناایمنی ساختمان‌ها» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به علت‌های ناایمن شدن بعضی از ساختمان‌های شهر اصفهان، اظهار کرد: در بافت فرسوده شهر ساختمان‌هایی وجود دارد که به دلیل فرسودگی، خشت و گلی بودن و دیوارهای قطور باعث ناایمنی آن محل می‌شود و وجود ساختمان‌های تاریخی به دلیل رسیدگی نکردن سازمان میراث فرهنگی خطرساز است.

وی با بیان اینکه فرسوده بودن بعضی از ساختمان‌ها و رعایت نکردن موارد قانونی و مباحث مقررات ملی ساختمان می‌تواند زمینه‌ساز ناایمنی می‌شود، ادامه داد: بعضی از ساختمان‌ها نوساز است، اما الزاماتی که مرتبط با اداره استاندارد یا سازمان آتش‌نشانی بوده در آن رعایت نشده است یا اینکه مالکان اقدامی برای گرفتن پایان کار نکردند، لذا این موارد سبب ناایمن شدن ساختمان‌ها می‌شود.

کد خبر 588195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.