رنج و گَنج یک عمارت/جولان ریزگردها در گلشهر

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «آغاز طرح سالم‌سازی دریا در بندرانزلی»، «پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی در سنندج»، «تنوع؛ لازمه پویایی شهر»، «تعیین‌تکلیف ۲ طرح مهم شهر خرم‌آباد»، «توضیحات شهردار خوانسار در خصوص تحویل اشتباهی جنازه»، «جولان ریزگردها در گلشهر+ پاسخ شهردار»، «پخش بیش از ۱۰۰۰ تن آسفالت در سطح شهر گوگد»، «نبود دوربین معضل فزاینده بلوار امام رضا (ع)»، «مزین‌شدن ۲ بوستان‌محله‌ای شهر بروجرد به نام شهدا» و «رنج و گَنج یک عمارت» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

آغاز طرح سالم‌سازی دریا در بندرانزلی

از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «آغاز طرح سالم‌سازی دریا در بندرانزلی» بود.

مهدی خلیلی شهردار بندرانزلی گفت: طرح سالم‌سازی دریا به‌منظور رفاه حال شهروندان و گردشگران در فصل تابستان، آغاز شده است. طرح سالم‌سازی دریا در محدوده شهری و در انتهای خیابان پاسداران انزلی قرار دارد و دارای امکاناتی ازجمله شناگاه زنان و مردان، چهار عدد دوش آب سرد، سه چشمه سرویس بهداشتی، پارک بازی کودکان، فضای سبز، ست‌های ورزشی، آلاچیق، سایبان و پارکینگ خودرو است.

وی با بیان اینکه چراغ‌های روشنایی طرح ساحلی توسط شهرداری به‌روزرسانی و تقویت شده است، افزود: پرده‌های طرح سالم‌سازی دریا به دلیل فرسودگی و وزش باد شدید از بین رفته بود؛ بنابراین پرده‌های برزنتی جدید به رنگ آبی خریداری و در محل شنای بانوان و آقایان نصب شده است.

پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی در سنندج

حمید خضری سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج اظهار کرد: سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری به منظور حمایت از رانندگان به عنوان یکی از اقشار زحمت‌کش جامعه، رایزنی‌های لازم را برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با بانک رسالت انجام داده است.

وی از پرداخت تسهیلات چهار درصدی تا سقف صد میلیون تومان به رانندگان تاکسی خبر داد و افزود: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات خرید لوازم خودرو و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات خرید لوازم خانگی به رانندگان تاکسی در سنندج پرداخت می‌شود.

تنوع؛ لازمه پویایی شهر

«تنوع؛ لازمه پویایی شهر» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با کارشناسان شهری تشریح شد.

سرزندگی و پویایی از دغدغه‌های اصلی شهروندان و نظام‌های مدیریت شهری است که عوامل مختلف اجتماعی، کالبدی، اقتصادی و فرهنگی بر آن اثر می‌گذارد.

متخصصان حوزه‌های مختلف تعاریف متفاوتی برای سرزندگی و پویایی ارائه می‌دهند، اما هنوز بیان روشن و همه‌جانبه‌ای از سرزندگی وجود ندارد. اندیشمندان حوزه شهر حضور پررنگ شهروندان در فضاهای شهری، ماندگاری آنان و استفاده متداوم از فضاهای عمومی و نیمه‌عمومی را عامل پویایی شهر می‌دانند، با این حال سرزندگی مفهومی بسیار پیچیده است که ابعاد مختلفی دارد و در بستر شهر معنایی متفاوت پیدا می‌کند.

تعیین‌تکلیف ۲ طرح مهم شهر خرم‌آباد

از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا درهفته گذشته «تعیین‌تکلیف ۲ طرح مهم شهر خرم‌آباد» بود.

شهربازی کیو و برج‌های دوقلو، دو طرحی که قرار بود رونق را برای شهر خرم‌آباد به ارمغان بیاورد، به دست سرمایه‌گذار سپرده شده و پس از گذشت سال‌ها همچنان بلاتکلیف مانده است.

تعیین تکلیف برج‌های دوقلو و فسخ قرارداد شهربازی کیو، این روزها به مهم‌ترین موضوعات مدیریت شهری تبدیل شده، به‌گونه‌ای‌که بیشتر جلسات شورای شهر را به خود اختصاص داده است.

توضیحات شهردار خوانسار در خصوص تحویل اشتباهی جنازه

مهدی احمدی شهردار خوانسار در رابطه با تحویل اشتباهی جنازه به خانواده‌های متوفی در شهر خوانسار، اظهار کرد: روز قبل از عید قربان دو متوفی خانم داشتیم که غسال خانم کار شست‌وشوی هر دو میت را با حضور اقوام متوفیان انجام داده بود و سپس هر دو میت به سردخانه منتقل شدند.

وی افزود: خانواده یکی از متوفی‌ها برای تحویل جنازه و برگزاری مراسم تشییع مراجعه و بدون شناسایی، میت را برای کفن و دفن تحویل می‌گیرند. واقعه‌ای که در آن، جنازه‌ای اشتباهاً به خانواده متوفی تحویل داده شد، عمدی نبوده است.

جولان ریزگردها در گلشهر+ پاسخ شهردار

«جولان ریزگردها در گلشهر+ پاسخ شهردار» نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

طوفان ریزگردها در گلشهر نفس را در سینه شهروندان حبس و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های شهری وارد کرده است. گلشهر نیازمند اعمال مدیریت صحیح به منظور جلوگیری از بیابانی شدن است، در غیراین صورت طوفان ریزگردها و کاهش کیفیت هوا همچنان ادامه خواهد داشت و حیات شهر و ساکنان را تهدید می‌کند.

پخش بیش از ۱۰۰۰ تن آسفالت در سطح شهر گوگد

حسین علی‌محمدی شهردار گوگد گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری گوگد برمبنای رقم ۷.۵ میلیارد تومان بود که با تلاش مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر با ۲۰۰ درصد افزایش در تفریغ بودجه به ۱۵ میلیارد تومان رسید که ۶۵ درصد آن در بخش عمرانی و آزادسازی هزینه شده است

وی تصریح کرد: با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۱۴۰۰ تن آسفالت در سطح شهر پخش شده است، گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری گوگد برمبنای رقم ۱۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و تلاش داریم این میزان بودجه محقق شود.

نبود دوربین معضل فزاینده بلوار امام رضا (ع)

«نبود دوربین معضل فزاینده بلوار امام رضا (ع)» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

بلوار امام رضا (ع) شهر گلپایگان با هدف کاهش بار ترافیکی و جلوگیری از بروز تصادف احداث شده است، اما تصمیم‌گیری برای تغییر و تحول در این بلوار موجب شده تا چندین دوربرگردان مسدود شود. انسداد این دوربرگردان‌ها نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.

طرح ساماندهی این بلوار هرچند موافقان زیادی دارد، اما روند اجرای آن موجب اعتراض شهروندان به ویژه رانندگانی شده است که مجبور هستند برای دور زدن تا تقاطع بعدی مسافت زیادی را طی کنند. دوربرگردان‌ها با هدف کاهش بار ترافیک احداث می‌شود و نباید با بلوک سیمانی بسته شود.

نبود دوربین‌های ثبت تخلف و تابلوهای علائم راهنمایی‌ورانندگی بزرگ‌ترین معضل بلوار امام رضا (ع) گلپایگان است که باید به صورت ویژه پیگیری شود.

مزین‌شدن ۲ بوستان‌محله‌ای شهر بروجرد به نام شهدا

ایرج بابایی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بروجرد گفت: با اشاره به شاخص عملکرد یک‌ماهه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در خردادماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: کاشت صد هزار بوته گل فصلی در باغچه‌های سطح شهر، توسعه فضای سبز تپه شهدا، سامان‌دهی و توسعه فضای سبز تپه شهدا، سامان‌دهی قطعات فضای سبز ورودی مصلای امام‌خمینی (ره)، آماده‌سازی و کاشت بذر چمن در لچکی محور ورودی بروجرد اراک، اجرای عملیات کوددهی باغچه‌های سطح شهر و سم‌پاشی درختان سطح شهر علیه آفات گیاهی از اقدامات سازمان در این بازه زمانی بوده است.

وی تصریح کرد: نام‌گذاری دو قطعه از بوستان‌های‌محله‌ای شهرستان بروجرد به نام شهیدان محمد (شهرام) گودرزی و ناصر فاضلی شیرازی از دیگر برنامه‌های سازمان است که به زودی اجرایی می‌شود.

رنج و گَنج یک عمارت

از دیگر عناوین پربازدید اخبار سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «رنج و گَنج یک عمارت» بود که جزئیات این مسئله توسط مدیران شهری تشریح شد.

سایت زباله «عمارت» حاصل سه دهه مدیریت اجتماعی و شهری، نمونه‌ای دیگر در استان مازندران و استان‌های شمالی است. سال‌ها است که زباله‌ها بدون تفکیک و بازیافت در مبدا به صورت غیراصولی میان جنگل و رودخانه رها می‌شود.

عمارت، حاصل حداقل سه دهه مدیریت اجتماعی و شهری، نمونه‌ای مانند ده‌ها وضعیت مشابه آن در استان مازندران و حتی استان‌های شمالی است. زباله‌ها بدون تفکیک و بدون بازیافت در مبدا، به صورت غیراصولی و بدون رعایت اصول بهداشتی و زیست‌محیطی در سرزمینی میان جنگل و رودخانه رها می‌شود، آن قدر رها که تبدیل به تپه‌های زباله شده است. امروز زباله در دنیا گنج است، اما رنج زباله در مرکز عمارت هر روز بغرنج‌تر می‌شود.

کد خبر 588193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.