از نحوه صدور پروانه الکترونیک ساختمان در اصفهان تا افزایش سرمایه‌گذاری‌ در اهواز

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، «ریسباف؛ کارخانه‌ای که قرار بود موزه شود»، «جلوگیری از ورود موتورسواران به پارک‌های اراک»، «بی‌آبی در اصفهان بیداد می‌کند»، «برگزاری جشنواره فروش «عید تا عید» در بازار گل و گیاه همدانیان»، «تبادل نظر برای افزایش سرمایه‌گذاری در اهواز»، «پروانه الکترونیک ساختمان در اصفهان چگونه صادر می‌شود؟»، «پیشرفت ۵۰ درصدی احداث پل کانال آب در خیابان مقداد»، «آغاز تا انجام طراحی شهری اصفهان»، «بهره‌برداری خیابان جدید بازارچه تا پایان سال» و «نگاه صرفاً میراثی به چهارباغ صحیح نیست» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

ریسباف؛ کارخانه‌ای که قرار بود موزه شود، اما…

«ریسباف؛ کارخانه‌ای که قرار بود موزه شود، اما …» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

تبدیل کارخانه ریسباف به موزه شهر اصفهان، طرحی است که از سال ۸۵ و در دوران شورای سوم اسلامی شهر مطرح شد و با گذشت سه دوره از عمر مدیریت شهری، هنوز با درهای بسته کارخانه ریسباف مواجه هستیم و تغییر کاربری آن در لیست انتظار وعده مسئولان قرار گرفته است.

جلوگیری از ورود موتورسواران به پارک‌های اراک

«جلوگیری از ورود موتورسواران به پارک‌های اراک» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

احمد حسنی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: نصب موانع بتنی و آهنی جهت جلوگیری از ورود راکبان موتورسیکلت به داخل پارک‌ها، بهسازی وسایل بازی و تجهیزات ورزشی در پارک‌ها و نصب کفپوش زمین بازی از جمله اقدامات انجام شده این سازمان برای ایمن‌سازی فضای سبز شهری جهت حضور شهروندان است.

بی‌آبی در اصفهان بیداد می‌کند / امکان کاشت چنار و بید را نداریم

مجید عرفان‌منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز یکی از سازمان‌های شهرداری اصفهان است که وظیفه نگهداری فضای سبز شهری و ایجاد محیط زیست متناسب را بر عهده دارد. در اصفهان ۵۶۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که بخش عمده آن زیر نظر شهرداری و حدود ۱۵۰۰ هکتار آن تحت نظر نهادهای نظامی و دانشگاه‌ها است،

وی با تاکید بر اینکه بی‌آبی در این کلان‌شهر بیداد می‌کند، گفت: به‌دلیل خشکسالی و کیفیت بد هوا، امکان کاشت بعضی از درختان همچون چنار و بید مجنون را در شهر نداریم.

برگزاری جشنواره فروش «عید تا عید» در بازار گل و گیاه همدانیان

امیرحسین ماه‌آورپور، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: به منظور ترویج فرهنگ استفاده از گل و گیاه، آشنایی با مزایا و تأثیرات روحی و روانی استفاده از آن، معرفی توانمندی‌ها و نوآوری‌های تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران عرصه‌های تولید و ترغیب بازدیدکنندگان به نگهداری و پرورش گل و گیاه، جشنواره «عید تا عید» به مناسبت دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر در محل بازار گل و گیاه همدانیان اصفهان واقع در خیابان جی، خیابان همدانیان برپا شده است.

وی افزود: جشنواره فروش عید تا عید، از روز نوزدهم تیرماه آغاز شده است و تا بیست‌وهفتم این ماه ادامه خواهد داشت. شهروندان می‌توانند در طول برگزاری این جشنواره، با مراجعه به بازار گل و گیاه همدانیان از ۲۰ درصد تخفیف در خرید بهره‌مند شوند.

تبادل نظر برای افزایش سرمایه‌گذاری در اهواز

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «تبادل نظر برای افزایش سرمایه‌گذاری در اهواز» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

امیر آهن‌جان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اهواز اظهار کرد: شهرداری اهواز به‌عنوان یک بازوی خدماتی می‌تواند در کنار سایر کلان‌شهرها در جهت توسعه و رشد پایدار مسائل مختلف نقش‌آفرینی کند، لذا با توجه به اینکه شهرداری اهواز توانسته است به بلوغی از فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف برسد و با توجه به تغییرات قابل ملاحظه‌ای که در حوزه عمرانی با هدف آبادانی شهر داشته است، یکی از مهم‌ترین اهداف حضور در نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این است تا با توانمندی‌های سایر کلان‌شهرها آشنا شود.

پروانه الکترونیک ساختمان در اصفهان چگونه صادر می‌شود؟

امید علی‌اصغری، مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در خصوص ثبت درخواست پروانه ساختمانی الکترونیکی، اظهار کرد: از ابتدای تیرماه فرایند صدور پروانه الکترونیکی ساختمان آغاز شده است که شهروندان طی دو فرایند می‌توانند درخواست خود را در رابطه با دریافت پروانه الکترونیکی ساختمان ثبت کنند.

وی با بیان اینکه مدت زمان صدور پروانه اولیه ساختمان الکترونیک در صورتی که همه اقدامات به صورت ایده‌آل پیش رود، دو تا سه روز است، افزود: پروژه سامانه صدور پروانه الکترونیکی «سرا ۱۰»، ارتقا یافته سامانه سرا ۸ است و به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی شهرسازی الکترونیک، در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان اجرایی شده و قابل بهره‌برداری است.

پیشرفت ۵۰ درصدی احداث پل کانال آب در خیابان مقداد

هوشنگ نظری‌پور مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در بازدید ماه‌های گذشته از محله قصر و دیدار با اهالی این محله، قول احداث پل در خیابان مقداد به شهروندان داده شد که با دریافت مجوز از شرکت آب، این مهم در حال انجام است.

وی در خصوص پیشرفت ۵۰ درصدی عملیات احداث پل روی کانال آب خیابان مقداد، تصریح کرد: این پل تا نیمه مردادماه تکمیل خواهد شد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

آغاز تا انجام طراحی شهری اصفهان

«آغاز تا انجام طراحی شهری اصفهان» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با سعید کورنگ‌بهشتی، مدیرکل طراحی شهرداری اصفهان تشریح شد.

سازمان طراحی و مهندسی شهرداری اصفهان سازمانی توسعه یافته در انجام خدمات مشاوره فنی و مهندسی در رشته معماری، شهرسازی، ترافیک، سازه و تأسیسات، الهام‌بخش در جامعه مهندسان مشاور به لحاظ ابداع و ارائه پروژه‌ها به جامعه متخصص است که جهت رفع نیازهای اساسی شهر در امور فنی و مهندسی تلاش می‌کند.

خیابان جدید بازارچه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

محمدحسین جعفری‌فشارکی، مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه سعی داریم در سال جاری آزادسازی خیابان‌هایی همچون کردآباد در امتداد خیابان علامه امینی انجام شود، اظهار کرد: آزادسازی این خیابان بر اساس مصوبه سال ۹۲، یکی از پروژه‌های مهم منطقه چهار به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه پروژه احداث خیابان در امتداد خیابان علامه امینی در مرحله کارشناسی برای توافق با مالکان است، گفت: احداث این خیابان باعث تحول در محله‌های کردآباد، سواردز و کلمان می‌شود. همچنین آزادسازی خیابان بازارچه به عنوان یکی از خیابان‌های کم‌عرض منطقه در حال انجام است و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نگاه صرفاً میراثی به چهارباغ صحیح نیست

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته یادداشتی با عنوان «نگاه صرفاً میراثی به چهارباغ صحیح نیست» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

در یادداشت محمود فروزبخش، کارشناس فرهنگی، آمده است: ناگفته واضح است که نگاه صرفاً میراثی به چهارباغ جواب نمی‌دهد، چهارباغ فضایی است که اثرگذاران آن در فرصت پدید آمده نقش‌آفرینی می‌کنند و بهره‌مند می‌شوند؛ خاصیت فضا آن است که احتیاج چندانی به طرح ندارد، به این معنا که راهبری طولانی‌مدت و به اصطلاح تدوین استراتژی برای آن بی‌معنا است.»

کد خبر 588176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.