سند هماهنگی امداد هوایی تهیه شود

شهردار تهران با تاکید بر لزوم توجه به مقاوم‌سازی‌ها گفت: سند هماهنگی امداد هوایی باید تهیه شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی در دومین جلسه هیئت امنای سازمان مدیریت بحران شهر تهران، با اشاره به تکلیف و مسئولیت در حوزه مقاوم‌سازی ابنیه، اظهار کرد: در حوزه مقاوم‌سازی با سه دسته مسئولیت و برنامه ریزی مواجه هستیم که به مقاوم سازی ابنیه مدیریت شهری، ابنیه مراکز و ابنیه مردم تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: برای این سه دسته از مقاوم‌سازی به برنامه اقدام نیاز داریم و زمان مورد نیاز برای آنها باید در نظر گرفته شود و در بخش دیگر از تکالیف به دنبال تقویت نظارت‌ها باشیم.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم توجه به مقاوم‌سازی، ادامه داد: در این راستا لازم است لایحه پیشنهادی تهیه و جهت طی مراحل قانونی به شورا ارائه شود؛ پیرامون مباحث مربوط به تأمین تجهیزات باید صورتی از آخرین وضعیت داشته‌ها و نیازها تهیه شود که در آن مسئولیت‌ها مشخص شده باشد و در بخش مباحث و موضوعات مطرح شده پیرامون امداد هوایی لازم است سند هماهنگی تهیه شود.

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز پیرامون مقاوم سازی شریان‌ها و منازل مسکونی، ساختمان‌های ناایمن و پیش بینی اعتبار امداد هوایی به بیان نظرات خود پرداخت.

احمد صادقی عضو هیأت امنای سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز درباره سازوکار قانونی بهسازی لرزه‌ای، مقاوم سازی و مشخص شدن تکالیف بخش‌های مختلف در آن، لزوم حفظ زیر ساخت‌ها و تنفس‌گاه‌های شهر تهران برای استفاده در زمان بحران توضیحاتی داد.

کد خبر 588155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.