شهرداری مشهد هاب فناوری اطلاعات و ارتباطات است

شهردار مشهد تجاری‌سازی و تغییر سبک زندگی را از مباحث مهم دانست و گفت: در حال حاضر مشهد الرضا(ع)، هاب فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی اظهار کرد: ورود به عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید سال‌ها پیش انجام می‌شد، اما اکنون عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید رفع شود.

وی افزود: به بلوغ رسیدن فعالیت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، مورد تاکید این دوره مدیریت شهری است، زیرا دوران رشد سپری شده است و امروز محیط درونی شهرداری از حیث منابع انسانی مهیا است، البته نگرش مدیران شهرداری و مقاومت در مقابل تغییر نیز که یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیش روی فناوری اطلاعات در دهه پیش بود، در حال حاضر تغییر کرده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها، انتظار می‌رود دوره ششم مدیریت شهری، دوران ورود به فعالیت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات مثل الکترونیکی شدن فرایندها و هوشمند شدن برخی از اقدامات باشد.

وی تجاری‌سازی و تغییر سبک زندگی را از مباحث مهم دانست و تصریح کرد: امروز فرآیندهایی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد، نوع دومی از زندگی را به مردم معرفی کرده است؛ پیش‌تر زندگی تنها در فضای رئال و حقیقی بود اما اکنون چه از نظر رفتار و چه از نظر شخصیت، انسان‌ها تابع شرایط محیطی شدند.

ارجائی ادامه داد: فضای مجازی این فرصت را ایجاد کرده است که یک فرد در فضای حقیقی و مجازی شخصیت، زندگی و سبک زندگی خود را خود تغییر دهد که این نکته بسیار حائز اهمیت است، اما این سوال مطرح می‌شود که ما چقدر برای این مدل زندگی آماده شده‌ایم و چقدر آماده خدمات دادن به این افراد هستیم؟ چقدر از نظر فرهنگی می‌توانیم تأثیر بگذاریم؟

وی با اشاره به اقتصاد دیجیتال گفت: اقتصاد دیجیتال موضوع مهمی است و من معتقدم از رهگذر فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توان تمامی خدماتی که ارائه می‌دهیم را با هزینه چند برابر کمتر از رقمی که اکنون وجود دارد و با اشتغال و کیفیتی بیشتر از امروز به مردم ارائه داد؛ باید به کشورهای فعال در این زمینه نگاه کنید تا متوجه شوید، این امر نیازمند نیروی دانشی فعال است که در حال حاضر مشهدالرضا، هاب این مسائل است و ما نیروی دانشی در این شهر، چه در درون و چه در بیرون ساختار شهری کم نداریم.

کد خبر 588133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.