ارتقای فرهنگ گردشگری سمنان  با بازی «چل‌چلا»

مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان از طراحی بازی گروهی «چل‌چلا» با هدف توسعه فرهنگ گردشگری شهری خبر داد.

محمودرضا دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام خبر طراحی بازی گروهی «چل‌چلا» با هدف توسعه فرهنگ گردشگری شهری، اظهار کرد: طراحی و برگزاری برنامه‌های گردشگری شهری با مخاطب عمومی شهروندان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده مدیریت شهری در سه ماهه نخست سال جاری، افزود: گردشگری شهری سمنان با وجود ظرفیت‌های زیاد این شهر مغفول مانده است در حالی که می‌تواند به شیوه‌ای مؤثر موجب پایداری هرچه بیشتر شهر شود و بیشترین تأثیر را بر توسعه پایدار اقتصادی داشته باشد.

مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: فضاهای شهری دربردارنده مراکز مهم اقتصادی، علمی، تفریحی و پزشکی در کنار جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی هستند. می‌توان گفت شهر مهم‌ترین کانون جذب گردشگر بوده و سمنان نیز از چنین قابلیت‌هایی برخوردار است.

دارایی با اشاره به معرفی ۸۰ جاذبه شهری سمنان در قالب نقشه، تصریح کرد: طراحی و ساخت ماکت حجمی (چاپ سه بعدی) از محدوده و حریم شهر سمنان با رویکرد معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر، اجرای برنامه‌های سمنان‌گردی با اتوبوس گردشگری در نوروز ۱۴۰۱، طراحی و برگزاری برنامه‌های گردشگری شهری با مخاطب شهروندان با تاکید بر مسیرهای پیاده‌روی در محدوده باغ‌محله‌های هویت‌مند شهر تاریخی، ادامه مرمت خانه موزه آب و ادامه مطالعات پایه درخصوص مستندسازی منظر فرهنگی سمنان براساس نظام تقسیم سنتی آب، از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه گردشگری شهری است.

وی طراحی بازی «چل‌چلا» با مخاطب نوجوان و جوان را موجب توسعه فرهنگ گردشگری شهری سمنان عنوان کرد و گفت: از ویژگی‌های این بازی، اجرا به صورت گروهی و خانوادگی است که موجب افزایش شناخت پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر سمنان می‌شود.

کد خبر 588132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.